کد خبر: ۲۵۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 30 June 2016
به گزارش ایرنا، پنج هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی ارتفاعات روستای تختان بخش سراب میمه در شهرستان دهلران عصر امروز چهارشنبه دچار آتش سوزی شد.
احمدکرمی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی به علت سهل انگاری و بی احتیاطی عامل انسانی ایجاد شده بود.
وی تاکید کرد: در همان ساعت اولیه به علت حضور به موقع مردم، مسوولان و یگان های منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج از گسترش این آتش سوزی جلوگیری شد و هم اکنون نیز مسوولان استان و شهرستان دهلران در منطقه حضور دارند.
وی یادآور شد : با توجه به سخت مسیربودن محل آتش سوزی و همچنین وزش باد مدیریت بحران استان اقدام به اعزام بالگرد به منطقه به منظور انتقال نیروی انسانی وتجهیزات به محل حادثه کرد.
وی افزود: این بالگرد تا کنون ۲ بار اقدام به انتقال نیروهای مهار آتش و تجهیزات مورد نیاز آنها کرده و این عملیات همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر مهار و کنترل آتش سوزی تختان کبیرکوه بخش میمه اظهار کرد: در فصل گرما و با توجه به پوشش متراکم گیاه از مردم خواست تا در هنگام حضور در طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند یا احتیاط لازم در موقع روشن کردن آتش را مد نظر داشته باشند.
از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰ فقره آتش سوزی در استان رخ داده که با حضور به موقع و همکاری نزدیک مردم و مسوولان در کوتاه ترین زمان مهار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار