مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران گفت: گیاه‌خواری عامل کنترل و بهبود بسیاری از بیماری‌ها است که امروز جامعه ما با آن دست به گریبان است.
کد خبر: ۲۵۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 28 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مریم ببرحسینی پیش از ظهر امروز در همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: برای اینکه بیمار نشویم و زندگی سالمی را تجربه کنیم باید از خوردن غذاهای پخته شده با حرارت بیش از 50 درجه پرهیز کنیم چرا که خداوند متعال مکانیزمی را در طبیعت قرار داده تا با حرارت خورشید همه مواد غذایی آماده خوردن شوند.

وی با بیان اینکه ایرانیان با پخت غذا با حرارت بالای 50 درجه سعی می‌کنند تمام ویتامین‌های مواد غذایی را از بین ببرند، افزود: توسعه می‌کنیم گیاه‌خواری و خام خواری مورد توجه قرار گیرد و مردم به جای استفاده از غذاهای فست‌فودی با نگهدارنده‌های سرطان‌زا سعی کنند به صورت طبیعی از غذاهایی که در اطرافمان وجود دارد استفاده کنند.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران گفت: گیاه‌خواری عامل کنترل و بهبود بسیاری از بیماری‌ها است که امروز جامعه ما با آن دست به گریبان است.

ببرحسینی تصریح کرد: آب پرتقالی که دو سه روز در یخچال می‌ماند خاصیت خود را از دست می‌دهد اما جالب است مردم انواع آب‌میوه‌ها را از بیرون خریداری می‌کنند که مدت ماندگاری آن‌ها تا دو سال است در حالی که جز آب، شکر و سایر افزودنی‌های شیمیایی این آب‌میوه‌ها چیز دیگری ندارد در حالی که می‌توانیم به جای آن از میوه‌های طبیعی استفاده کنیم.

وی ضرورت تغذیه سالم در سه نوبت غذایی را با پرهیز از خوردن چای شیرین در هنگام صبح و استفاده از خرما و توت تصریح کرد: بنده 12 سال است که گیاه‌خوار هستم و در این مدت طول درمان دارویی ندارم حتی در این مدت دچار کوچکترین سرماخوردگی نیز نشدم.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران پرهیز از خوردن گوشت و چای موجود را در بازار عامل سلامتی توصیف کرد و گفت: تا 90 درصد به وسیله تغذیه سالم و گیاه‌خواری می‌توانیم بیماری‌ها را کنترل کنیم به طوری که ما در انجمن حتی بیماری‌های دیابت و انواع سرطان‌ها را به این وسیله کنترل و درمان کردیم.

ببرحسینی شایسته‌ترین درمانگر عالم خلقت را خداوند متعال با خلقت طبیعت زیبا با میوه‌های متنوع اعلام کرد و گفت: در قرآن کریم 357 آیه در مورد میوه‌ها صحبت شده و تنها در دو جا از گوشت سخن به میان آمده است به طوری که این تاکید قرآن و قسم خوردن به میوه‌ها حکایت از توجه مردم به تغذیه سالم به وسیله میوه‌های بهشتی دارد که در کتاب الهی به آنها توجه شده است.

وی افزود: در این ماه مبارک و در تغذیه سالم توصیه می‌کنیم برای اینکه سموم را از بدن خود دفع و دچار بیماری نشویم به گیاه‌خواری و خام‌خواری روی آورده و خودمان را از تغذیه‌های نامناسب امروزی نجات دهیم.

مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران تصریح کرد: همه باید آگاه‌سازی را مورد توجه قرار دهند تا در سن پایین دچار بیماری نشوند چرا که از مناطق مختلف کشورمان تماس‌ها و ارتباطاتی برقرار می‌شود که نحوه تغذیه سالم یادآوری شود که در بیش از 40 تا 50 مورد بیماری‌های حاد به وسیله این شیوه تغذیه برطرف شده و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین رفته است.

ببرحسینی بیان کرد: بنده 40 سال غذای پخته مصرف کرده و در حالت عادی زندگی می‌کردم که در این مدت با ابتلا به بیماری‌های مختلف انواع قرص‌ها را مصرف می‌کردم اما به یکباره علاقمند به مطالعه و تحقیق در حوزه گیاه‌خواری و خام‌خواری شده و در 11 سال اخیر به خود اجازه ندادم تا در هیچ وعده غذایی از گوشت استفاده کرده و با حرارت بالا بخواهم از آن استفاده کنم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار