مدیر امور هنری شهرداری مشهد از تمدید مهلت شرکت در جشنواره «مسابقه عکس انتقادی از مشهد» تا دهم اردیبهشت‌‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 20 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ایسنا، محمدهادی عرفان با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل همزمانی تعطیلات نوروزی با زمان برگزاری این جشنواره، مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت‌ماه 94 تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در انتهای خیابان شهید بهشتی خانه هنرمندان ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور با همکاری مدیریت طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری و شورای اجتماعی محلات برگزار می‌شود، افزود: تمامی شهروندان، هنرمندان، مسوولان و رسانه‌ها می‌توانند در مسابقه عکس انتقادی از محیط، سیما و منظر شهری مشهد شرکت کنند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد به موضوعات فراخوان این مسابقه اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند عکس‌های خود را با موضوع «نمایان کردن آلودگی‌های بصری» شامل ناهمگونی تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردها، ناهمگونی تابلوهای اداری، سازمانی، نهادی، ارگانی، ناهمگونی تابلوهای سردرب فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری، آلودگی بصری بافت‌های فرسوده، آلودگی بصری پروژه‌های ساختمانی و همچنین نمای بیرونی ساختمان‌ها، زوائد بصری مانند آنتن‌ها، کانال‌های کولر، برچسب‌ها و غیره و باکس‌های پست، برق، صندوق‌های صدقه ارسال نمایند.

وی ادامه داد: همچنین انواع عناصر و مبلمان ترافیکی شامل پایه دوربین کنترل ترافیک، چراغ راهنمایی، پل‌های عابر پیاده، نرده‌های خیابانی، لبه اتصال جوی و جدول به. خیابان، انواع ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی و پایانه‌های مسافربری، ورودی ایستگاه‌های قطارشهری، انواع پایه‌های سازه‌های رولاپ شهری و ستون‌های محل نصب بنر، بقایای انواع تبلیغات مذهبی، خبری و اقتصادی، رمپ‌های تند و غیر استاندارد بانک‌ها و موسسات و مشکلات تردد معلولان در فضای شهر و استفاده از وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به نحوه ارسال عکس‌ها گفت: افراد باید در ثبت تصاویر به ویژگی محلی بودن مکان مورد نظر دقت لازم را به عمل آورند؛ به عبارت دیگر هر شهروند از محل زندگی خود عکس تهیه کند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه باید تمامی عکس‌ها با ذکر محل مورد نظر، در فولدر جداگانه دسته بندی شده و در قالب لوح فشرده ارسال گردد، عنوان کرد: علاقه‌مندان باید نسبت به تنظیم برگه اطلاعات شخصی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس دقیق منزل با ذکر نام منطقه و محله، تلفن ثابت و همراه و تحویل آن به دبیرخانه اقدام کنند.

عرفان با بیان اینکه در تعداد عکس‌های ارسالی محدودیتی وجود ندارد، اظهار کرد: کیفیت عکس‌های ارسالی باید مناسب باشد و چنان چه از این ویژگی برخوردار نباشد به مرحله داوری راه نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه به 30 نفر از پذیرفته شدگان هدایایی از یک تا 3 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت، گفت: داوری مردمی توسط نمایندگان شورای اجتماعی محلات انجام خواهد شد و داوری تخصصی نیز با حضور ترکیبی از اعضای حقیقی و حقوقی کمیته مکان‌یابی گرافیک محیطی و مبلمان شهری و کمیته سیما و منظر شهری صورت می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار