در پی اعتراض مکرر زنبورداران و پیگیری اصحاب رسانه عسل‌های تقلبی از حاشیه جاده‌های اردبیل جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 27 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت مطلوبی در حریم جاده‌ها ایجاد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نمونه عسل تقلبی در جاده‌ها به فروش نمی‌رسد.

سید فردین صفوی تصریح کرد: اغلب عسل فروشان در حاشیه جاده‌ها افراد غیربومی بودند که با فروش عسل تقلبی به مسافران و رانندگان صنعت عسل استان را دچار مشکل کردند.

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر در حال حاضر حاشیه جاده‌ها ساماندهی شده و اثری از عسل‌های تقلبی باقی نمانده است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان عسل تولیدی خود استان را در رتبه نخست کشوری دانست و تأکید کرد: به دلیل اینکه ۹۰ درصد عسل اردبیل با موم و فقط ۱۰ درصد با شهد برداشت می‌شود، فرصت تقلب در عسل با موم وجود ندارد.

صفوی تصریح کرد: علاوه بر این تنوع گیاهان دارویی و درمانی و اقلیم آب و هوایی استان موجب شده است که عسل‌های تولیدی به مکمل غذایی نیاز نداشته باشند.

وی افزود: به دلیل اینکه زنبورعسل در این منطقه به میزان کافی شهد گل دریافت می‌کند، استفاده از شکر برای تغذیه بی‌فایده است و همین موضوع موجب شده عسل تولیدی کیفیت قابل‌توجهی داشته باشد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان ابراز امیدواری کرد با جمع‌آوری عسل‌های تقلبی زمینه شکوفایی عسل تولیدی استان فراهم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار