نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جامعیت فضیلت رفتار و سیره و سلوک حضرت علی(ع) که مجمع اضداد است برای امت اسلامی به ویژه شیعیان الگویی بی‌همتا بشمار می‌رود.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 27 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه یکشنبه در مراسم لیالی قدر در مصلای اردبیل اظهار کرد: اگر رجوعی به سیره و سلوک ائمه اطهار (ع) به ویژه مولای متقیان علی (ع) داشته باشیم در همه زمینه‌ها از عرصه سیاسی گرفته تا اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آداب و رسوم زندگی می‌توانیم شایسته‌ترین برجستگی‌ها را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: شایسته است در یوم شهادت حضرت علی (ع) ضمن درک اوصاف و ویژگی‌های امام علی (ع) با سیره و سلوک آن حضرت آشنا شده و عهدی مجدد ببندیم تا در مسیری که آن حضرت تبیین کرده گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عنوان کرد: جامعیت فضیلت رفتار و سیره و سلوک حضرت علی (ع ) که مجمع اضداد است برای امت اسلامی به ویژه شیعیان الگویی بی‌همتا به شمار می‌رود.

عاملی بزرگترین اوصاف حضرت علی (ع) را ترس از خدا و توجه به عدل و اعتقاد راسخ به حساب و کتاب آخرت توصیف کرد و یادآور شد: ائمه اطهار (ع) با وجود اینکه از عاقبت امور مطلع بودند اما همواره از شدت محاسبه اعمال در هول و هراس بودند ه که ضرورت دارد ما نیز امروز در تبعیت از ائمه اطهار چنین تاملی در مورد روز جزا و قیامت داشته باشیم.

وی جامعیت رفتار و خصلت‌های علی (ع) را در جهاد، حکمت، اصول، عبادت، زهد و ... یادآور شد و گفت: به راحتی می‌توان گفت که علی (ع) جمیع اضداد است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هیچ چیز جز اشک یتیم و آه مظلوم علی ع را متاثر نمی‌کرد و همواره در حکومت اسلامی به دنبال برقراری حاکمیت و اقامه حق و دفع باطل بود.

امام علی (ع) مرد مصلحت‌اندیشی نبود

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مصلحت‌اندیشی در مرام و شیوه حاکمیت علی (ع) قرار نداشت چرا که آن حضرت شکار میل کسی نبود بلکه سعی می‌کرد بر مدار حق و حقیقت حرکت کند.

عاملی با برشمردن ویژگی علی (ع) در عطوفت به ایتام، کمک به بینوایان مشارکت در کنار منزل و بسیاری از برجستگی‌های دیگر گفت: امروز بشریت در فهم و درک این فضایل بی‌شمار عاجز هستند در حالی که اگر رجوعی به این سیره و سلوک جامعه انجام شود بسیاری از مشکلات در جامع برطرف خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار