کد خبر: ۲۵۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 26 June 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از کاهش طلاق در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان طلاق در مازندران 8.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تابناک مازندران، علی‌رضا یونسی ظهر امروز در جلسه کارگروه ساز و کارهای کاهش طلاق که با حضور فرمانداران منطقه در فرمانداری قائم‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم پدیده شوم طلاق را از جامعه پاک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر درصد طلاق را به دو درصد هم برسانیم باز هم راضی کننده نیست، افزود: جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم با خون شهداء به امنیت رسیده و جامعه مقدسی است و باید در راه حفظ این امنیت بکوشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، نماز جمعه باید مرکز قرارگاه فرهنگی باشد و ائمات جمعه رسالت سنگینی در آگاهی بخشیدن به زوج‌ها  و تبلور افزایش صبر و تحمل در زندگی در برخورد با بعضی از معضلات جاری را به دوش دارند.

یونسی با بیان اینکه ما در قالب مسؤول وظیفه سنگینی به دوش داریم، ادامه داد: همه باید احساس مسؤولیت کنیم تا سایه این پدیده شوم از سر جامعه برچیده شود.

وی افزود: در مازندران 30 محله آلوده داشتیم که همه با همت بلند پاکسازی شده و برابر برسی‌های به‌عمل آمده تخلفات در این محلات به زیر 10 درصد رسیده است.

یونسی با اشاره به اینکه بنا به ضرورت و نیاز، مرکزی به نام مرکز رصد اجتماعی تشکیل شد، ادامه داد: کار مرکز این است که تحقیق کنند زیرپوست جامعه چه می‌گذرد و مردم چگونه زندگی می‌کنند و چه مشکلاتی دارند و سپس نسبت در جهت رفع یا کاهش آنها تصمیمات مناسب اتخاذ نماید.

این مسؤول با بیان اینکه تا پایان سال 94 جلوی رشد شتابان طلاق گرفته شد و این جای خوشحالی دارد افزود: در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، 8.1 درصد رشد طلاق در مازندران کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: از فرمانداران توقع دارم تلاش کنند چرا که ما مسؤولیت داریم و همه عزیزانی که زندگی آنها در معرض آسیب جدی طلاق قرار دارد فرزندان ما هستند و اگر خدای نکرده کوتاهی کنیم فردای قیامت یقه ما به خاطر سهل انگاری گرفته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از علما و ائمه جمعه خواست تا به میدان بیایند چرا که آنان پرچم‌داران هدایت جامعه به سوی نور و خداپرستی هستند  و ما هم به عنوان مجری کار در خدمتیم و سعی می‌کنیم از همه ظرفیت استفاده کنیم اگرچه همه طبقات مهم اجتماعی از جمله اساتید، معلمان، اندیشمندان، دلسوزان و آحاد جامعه در این حوزه دارای وظیفه‌اند و لازم است همه با هم به انجام وظایف صادقانه بپردازیم.

وی افزود: نماز جمعه‌ها را مرور کنیم و ببینیم چقدر به معضل طلاق پرداخته شد مشکلاتی نظیر طلاق و اعتیاد هم رسالت و هشدار به مردم است و باید در خطبه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

یونسی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای، برجام و پرداخت حقوق‌های نجومی باید ریشه‌یابی و روشنگری شود، اظهار کرد: اما همان‌قدر که این مسائل مهم است باید به آسیب‌های اجتماعی هم توجه شود چرا که این‌ها دردهای مردم است.

این مسؤول ادامه داد: بی‌حسی اخلاقی باید در جامعه کاهش یابد و همه باید نسبت به دیگران احساس تعهد کنند و مسؤول باشند چرا که در معرفت دین ما آمده است که اگر یک طلاق اگر در جامعه صورت گیرد عرش خدا به لرزه در می‌آید.

وی با بیان اینکه طرحی جامع برای کاهش طلاق پیشنهاد شده تا مورد بررسی قرار گیرد و به فرمانداران ابلاغ شود، افزود: آن طرح در قالب پنج استراتژی تعریف شده که شامل پیشگیری از وقوع طلاق، مداخله و مشاوره به منظور کنترل طلاق، کاهش عوارض طلاق، رصد تعیین کننده‌های طلاق و مدیریت فرابخشی پیشگیری از طلاق است.

وی بیان کرد: در سایر حوزه‌های اجتماعی باید شهرداران، شورای شهر، دهیاران و بخشداران وارد میدان شوند و شهر و روستا را به مناطق مختلف تقسیم کرده و در هر منطقه آدم‌های پاک‌دست و مورد اعتماد شناسایی شوند و جلساتی با آنها برگزار کنند تا توجیه شوند تا وقتی در محله خود با این واقعه روبه‌رو شدند خودشان ورود پیدا کنند و نگذارند پرونده به مرحله قانونی و مراجع قضایی برسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: بسیاری از طلاق‌ها به دلیل عدم صبوری و مدارا، اشرافی‌زدگی، تجملاتی بودن و یا انتخاب نادرست در ابتدای کار جاری می‌شود و باید از سرچشمه یعنی محل زندگی زوجه کار را شروع کرد.

یونسی در پایان گفت: ضمن پرداختن به پدیده طلاق باید به ازدواج هم توجه کنیم چرا که یکی از ضعف‌های جامعه ما حرکت به‌سوی تک فرزندی است که ضمن آسیب شناسی این مهم با راه‌کار عالمانه به کاهش روند این پدیده کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار