آیا می‌دانید ضریب نفوذ بیمه‌ها در استان ایلام 0.9 درصد است و استان در این زمینه در بین استان‌های کشور در جایگاه 28 کشور قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 25 June 2016

آیا می‌دانید ضریب نفوذ بیمه‌ها در استان ایلام 0.9 درصد است و استان در این زمینه در بین استان‌های کشور در جایگاه 28 کشور قرار دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر «علی‌ سایه‌میری» - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در اولین جلسه شورای هماهنگی بیمه اظهار کرد: اهمیت صنعت بیمه و جایگاه آن بر کسی پوشیده نیست. فعالیت‌های اقتصادی در هر کشور ضمانت، امنیت و حمایت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در نهایت این فعالیت‌ها با صنعت بیمه ارتباط مستقیمی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اقتصاد کلان، معادلات بین‌المللی و تأثیر گذاشتن اقتصاد کشور بر این معادلات و هزینه‌های دیگر و کلان‌تر مطرح است که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر مقوله امنیت به شکل‌های مختلف تأثیر دارد.

«عیسی میرزایی» - مدیرکل بیمه ایران در استان ایلام و رئیس شورای بیمه‌ای از احصاء مشکلات بزرگ صنعت بیمه و انعکاس آن به وزارت خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی و احصاء مشکلات شرکت‌های بیمه در استان است و در اهمیت این موضوع همین بس که اگر بخواهیم امنیت و آسایش داشته باشیم باید نگاه ویژه‌ای نیز به سمت بیمه داشته باشیم.

«علی آخی‌زاد» - معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای استان در سال گذشته ارائه و اظهار کرد: طبق استانداردهای جهان ضریب نفوذ بیمه طبق آمار سال 1393 باید 5 درصد باشد که متأسفانه در کشور ما 1.9 درصد است که این ضریب در استان ایلام 0.9 درصد بوده و رتبه 28 را در کل کشور دارا است که از شرکت‌های فعال بیمه در استان انتظار می‌رود فعالیت‌های خود را گسترش داده و ضریب نفوذ در استان را بهبود ببخشند.

وی ادامه داد: در سال 1393 شرکت‌های بیمه استان 105 میلیارد تومان حق بیمه دریافت و 85 درصد این مبلغ به عنوان خسارت پرداخت کرده‌اند که این مسئله باید توسط خود شرکت‌ها کالبدشکافی شود و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهند که بتوانند ضریب خسارت را کاهش دهند.

معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان از وضعیت ارائه گزارش عملکرد ماهانه توسط شرکت‌های بیمه‌ای استان ابراز نارضایتی و اعلام کرد: تمام شرکت‌های بیمه‌ای در استان موظف به ارائه عملکرد ماهانه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده وزارتخانه هستند.

آخی‌زاد در ادامه از برنامه اداره کل امور اقتصادی و دارایی در خصوص برگزاری همایش و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در استان خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای فعال در استان در این همایش و نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد که شرکت‌های بیمه‌ای فعال در استان باید رقابت سالمی باهم داشته باشند و قوانین و مقررات مربوطه را در سایه این رقابت سالم رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار