توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان گلستانی امسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۴۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 18 June 2016
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به افزایش تولید گندم در استان گلستان گفت: توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان گلستانی امسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.
سهراب سهرابی در همایش تبیین نقش نظام نوین ترویج کشاورزی و بسیج کشاورزی در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در کشور امنیت غذایی نقش ویژه‌ای دارد و پیش‎بینی می‎شود که در کشور 13.5 میلیون تن گندم برداشت شود که از این میزان 10 میلیون تن خرید تضمینی انجام شود.
وی با بیان این‌که تا کنون 4 میلیون تن در کشور گندم خریداری شده، افزود: با توجه به آمارها امسال در میزان تولید گندم به خودکفایی خواهیم رسید و گندمی که ما امروز داریم نتیجه‌ی مجاهدات و برنامه‌ریزی مهندسان کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات امسال تصریح کرد: توزیع بذور اصلاح شده بین کشاورزان گلستانی امسال 36 درصد افزایش داشته است.
سهرابی افزود: توزیع 130 هزار تن کودهای شیمیایی، تهیه و توزیع ریزمغزی‌های محرک رشد،آبیاری تکمیلی مزارع گندم در 160هزار هکتار، خرید ماشین‌آلات و ادوات با 120میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته، آزمون خاک در مجموه 8 هزار و 553 آزمون در 3سال گذشته ، تشکیل کمیته پایش و پیش آگاهی از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به این‌که امسال بیش از 380 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان زیرکشت گندم بوده، گفت: با توجه به شرایط خوب آب‌وهوایی و اقدامات کارشناسان یک میلیون و 300 هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی استان گلستان پیش‎بینی می‎شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه 25 درصد برداشت گندم از سطح مزارع استان گلستان تا کنون باقی مانده است، اظهار داشت: در حوزه‌ی جو نیز میزان تولید 270 هزار تن بود که  213 هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار