مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:برقراری مجازات حبس و زندان جایگاه چندانی در فقه اسلامی ندارد و باید شرایط و لوازم کاهش جمعیت آمار زندانیان را در سراسر کشور و استان مهیا کنیم.
کد خبر: ۲۴۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 14 June 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:برقراری مجازات حبس و زندان جایگاه چندانی در فقه اسلامی ندارد و باید شرایط و لوازم کاهش جمعیت آمار زندانیان را در سراسر کشور و استان مهیا کنیم.


به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در آیین جشن گلریزان حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام اظهار کرد: اهتمام داشتن به امور همنوعان و دستگیری از نیازمندان جامعه بطور مکرر در روایات و احادیث دین مبین اسلام و مکتب تشیع مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: همه افراد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی مسئول هستند و این موضوع تنها اختصاص به مباحث مالی ندارد و می تواند به اشکال مختلف بروز و ظهور یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: سنت حسنه گذشت و حکمیت میان افراد باید در قالب حس مسئولیت اجتماعی بیش از پیش در میان افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد و در صورت تحقق این امر بخش زیادی از اختلافات میام انسان ها برطرف می شود.

مهرعلیزاده تاکید کرد: برقراری مجازات حبس و زندان جایگاه چندانی در فقه اسلامی ندارد و باید شرایط و لوازم کاهش جمعیت آمار زندانیان را در سراسر کشور و استان مهیا کنیم.

وی گفت: برقراری مجازات های جایگزین بجای زندانی کردن افراد کمک شایان توجهی به فرد زندانی و خانواده های آنان می کند چرا که با محروم کردن بخشی از نیروهای فعال جامعه اقتصاد ملی نیز ضربه دیده و هزینه هایی نیز متوجه کشور می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: فعالیت این انجمن در ایران به 75 سال قبل بر می گردد که به صورت هیات مدیره ای و با ماهیت غیر انتفاعی و خصوصی تشکیل و بدون کمک های دولتی و فقط با حمایت مردمی مشغول کار است.

فرج الله صیدی افزود: موسسات خیریه مختلفی همچون گل نرگش، بقیه الله (عج) و امام جعفر صادق (ع) هم اکنون با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام همکاری می کنند.

وی یادآور شد: 240 خانواده هم اکنون زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام هستند که از کمک هزینه های درمان، اجاره مسکن و آموزش های مهارتی استفاده می کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام افزود: بیش از 40 درصد خانواده های زندانیان این استان فاقد مسکن هستند و تامین هزینه اجاره مسکن برای این خانواده ها بسیار دشوار است.

صیدی ادامه داد: این انجمن با راه اندازی کارگاه های تولیدی در زمینه پرورش قارچ، خیاطی و معرق کاری در تلاش است ضمن درآمدزایی برای زندانیان از خانواده های آنان نیز حمایت کند.

وی یادآور شد: سال گذشته از محل فعالیت های زندانیان یک میلیارد و 600 میلیون ریال درآمد کسب شد و خیران نیز 350 میلیون ریال به این نهاد کمک کردند.

صیدی اضافه کرد: بیش از 70 درصد خانواده های زندانیان زیر پوشش این انجمن به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برخورداری از حمایت های این نهاد معرفی شدند که با مساعدت مسئولان این نهاد از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

در پایان این آیین جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های نقدی مردم برای آزادی زندانیان نیازمند برگزار شد و 400 میلیون ریال جمع شد و زمینه آزادی سه زندانی فراهم گردی.

بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود یک هزار نفر در زندان های استان ایلام محبوس هستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار