مشاور استاندار خراسان رضوی از انتقال خط تولید پژو و تکمیل دو پروژه صنعتی تولید شیشه خودرو در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 13 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با تأکید بر اینکه اهتمام مدیران استان اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار كرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اثرات آن در زندگی و معیشت مردم مشهود باشد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان، افزود: برگزاری 18 جلسه از ابتدای سال تاکنون، بازدید از صنایع و واحدهای تولیدی استان به‌صورت مستمر، ثبت 220 واحد مشکل‌دار در سایت بهین یاب و ارجاع 75 مورد آن به بانک، احصا 76 محور برای تفویض اختیارات به استان‌ها و ارسال آن به معاون اول محترم رئیس‌جمهور و شناسایی 107 مورد قوانین مخل تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارسال آن به مرکز، ازجمله این اقدامات است.

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اولویت فعالیت وزارت صنعت در اقتصاد مقاومتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه هر آنچه وزیر قانونا می‌تواند در مورد آن تصمیم‌گیری نماید را به مدیران استانی واگذار کرده، گفت: برای حل مشکلات این حوزه مدیران می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و در مواردی که نیاز به مشورت و همفکری با مرکز باشد این مهم در اسرع وقت صورت می‌گیرد.

محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه 9 بند از بندهای 24 گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به حوزه صنعت، معدن و تجارت برمی‌گردد، افزود: تحقق موضوعات مرتبط، با جدیت دنبال می‌شود.

وی بر لزوم تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کل فعالیت‌های صنعتی تأکید و اظهار كرد: واحدهایی که بر پایه دانش شکل‌گرفته‌اند علاوه برافزایش تولید، با مشکلات کمتری مواجه‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه صنعت و معدن است که باید به نحو شایسته‌ای از آن استفاده کرد.

هزاران فرصت شغلی جدید با اجرای طرح استادشاگردی تا خرید تضمینی برق خورشیدی

محمدمهدی مروج الشریعه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم اظهار كرد: اقدامات مؤثری در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی برای ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در قالب اجرای طرح استادشاگردی، امضا تفاهم‌نامه طرح برکت آفتاب و استقرار پنل خورشیدی در روستاها و خرید تضمینی برق تولیدی در راستای توانمندسازی روستائیان و مدد جویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، اشاره کرد.

رضا جمشیدی، مشاور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حمایت از واحدهای تولیدی قطعات خودرو در استان با اشاره به حجم متراکم تولید، استقرار خط تولید خودرو پژو در استان، انتقال حساب‌های ایران‌خودرو خراسان به داخل استان، تأمین اعتبار برای تکمیل دو پروژه صنعتی تولید شیشه خودرو، پرداخت یارانه صادرات سیمان و الزام استفاده از بتن در پروژه‌های راه‌سازی، ازجمله مواردی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به آن پرداخته‌شده و ازجمله مطالبات استان است.

منبع: اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار