با همکاری تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و هیئت کوهنوردی شهرستان، 5 فرد گرفتار شده در ارتفاعات اخلمد(دیواره های الله اکبر) نجات یافتند.
کد خبر: ۲۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 06 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان چناران، گفت: پنج فرد گم شده که برای جمع آوری گیاهان دارویی به کوه های روستای اخلمد رفته بودند، با همکاری تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و هیئت کوهنوردی شهرستان نجات یافتند.

علی مسعودی، اظهار كرد: با توجه به اعلام مرکز EOC استان، مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر از اهالی محلی روستای اخلمد در ارتفاعات دیواره های الله اکبر، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر چناران با همکاری هیئت کوهنوردی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از۱۴ساعت عملیات نفس گیر جست و جو و پیمایش مسیر، در ساعت۱۰شب عملیات با موفقیت به پایان رسید و امدادگران به کمک تیم کوهنوردی شهرستان توانستند گمشدگان را به سلامت به محل امن منتقل کنند.

مسعودی خاطر نشان کرد: در این عملیات، نجاتگران با ایجاد کارگاه امن، توانستند گرفتارشدگان در دیواره صد متری را با موفقیت به پایین منتقل کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان چناران گفت: این پنج فرد گرفتار شده برای جمع آوری گیاهان دارویی به کوه های سمت چپ روستای اخلمد رفته بودند که با بارش باران مواجه شده و برای فرار از باران به دنبال محل امن می گشتند که متوجه شدند در کوه گم شده اند.

وی از تلاش موفق هفت ساعته در ارتفاعات صعب العبور دره کندر اخلمد جهت نجات شش کوهنورد گم شده در آن دره خبر داد و گفت: این شش کوهنورد در روز شنبه در حین کوهپیمایی در دره کندر ، راه خود را گم کرده بودند که با تلاش هفت ساعته تیم پنج نفره امدادو نجات کوهستان هلال احمر، نجات یافتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار