پس از بازگشت از اورست عنوان شد؛
کوهنورد نامی کشورمان از برنامه خود برای فتح قله 8541 متری لوتز خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 06 June 2016
به گزارش تابناک تبریز از شهرداری تبریز، عظیم قیچی‌ساز که در روزهای گذشته به قله 8848 متری اورست صعود کرده، اظهار داشت: خوشحالم که با حمایت‌های ویژه شهرداری تبریز و همراهی شورای اسلامی شهر و سازمان ورزش‌و‌جوانان، موفق شدم یک بار دیگر، پرچم پرافتخار کشورمان را بر بام جهان برافراشته کنم.

وی در خصوص جزئیات این صعود گفت: برنامه اورست، سیزدهمین صعود من بود که بدون استفاده از کپسول اکسیژن صورت گرفت.

قیچی‌ساز اضافه کرد: این برنامه در کل، 60 روز طول کشید که 50 روز آن صرف منطقه هیمالیا و 10 روز باقی نیز صرف رسیدن به قله شد.

تنها هیمالیانورد کشورمان در پایان از برنامه خود برای فتح قله 8541 متری لوتز خبر داد و افزود: سال آینده برای فتح این قله مهم، مجدداً عازم هیمالیا خواهم شد و امیدوارم با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر، بار دیگر بتوانم برای شهر و کشور عزیزم افتخارآفرینی کنم.

عظیم قیچی‌ساز تنها هیمالیانورد کشورمان که به تازگی با فتح قله 8848 متری اورست، پرچم پرافتخار کشورمان را در بام جهان برافراشته است، وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز شده و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.
قیچی‌ساز، که به منظور فتح قله اورست، به منطقه مرزی ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین سفر کرده است، با حمایت های شهرداری تبریز، بدون استفاده از اکسیژن همراه، بر بلندترین قله جهان ایستاد.
تنها هیمالیانورد ایرانی که از کارمندان خدوم شهرداری تبریز است، با فتح قله 8848 متری اورست، موفق شده 13 قله معروف جهان را فتح کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :