کد خبر: ۲۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 03 June 2016


امام جمعه موقت چهارباغ استان البرز گفت: 14 خرداد ماه روز تجلیل از امام عزیز و روز تجدید میثاق با آرمان های آن یار سفر و رهبری کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا سرشاردر خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ اظهار داشت :حضرت امام خمینی (ره) الگوی وارسته اخلاق اسلامی بود و به تعبیر بعضی از بزرگان دست کم 2 قرن لازم است تا تاثیری که ایشان بر جامعه بشری گذاشته دقیقا ارزشیابی شود.

وی ادامه داد: آن مقتدا در حقیقت مصداق این روایت بود که خداوند به مومن 3 خصلت شامل عزت در دنیا ، رستگاری در آخرت و ابهت و عظمت در چشم دشمن عطا کرده است.

سرشار گفت: در عاشورای سال 42 حضرت امام درعین غربت در میان طلاب و مردم قم در مدرسه فیضیه شاه را که با اتکاء به آمریکا و قدرت های خارجی به طور بی قید و شرط و بی مهاری بر کشور حکومت می کرد، تهدید کرد که اگر که اینطور کرده و این راه را ادامه دهی، من به مردم ایران خواهم گفت تو را از ایران بیرون کنند.

وی در ادامه به قیام 15خرداد سال 42 اشاره داشت و افزود: در حقیقت این قیام نقطه عطفی در تاریخ معاصر است. در این روز مردم جان بر کف که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند. قیام 15 خرداد در حقیقت تجلی پیوند مردم با امام، مقتدا و مرجعیت بود و این پیوند ضامن پیشرفت نهضت و در نهایت موجب پیروزی نهضت شد.

بخش 80 هزارنفری چهارباغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار