مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی ایلام از ساخت کتابخانه های عمومی توسط بنیادبرکت دراستان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 03 June 2016
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی ایلام از ساخت کتابخانه های عمومی توسط بنیادبرکت دراستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛مراد جلیلیان گفت: ارمغان بزرگ مقام معظم رهبری در آستانه 14 خرداد جهشی چشمگیر در حوزه کتاب و کتابخوانی در ایلام داد.


وی افزود: در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مدیرعامل بنیاد برکت به استان ایلام و در راستای محرومیت زدایی و عمل کردن به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش و توسعه کتاب و مطالعه ساخت 10 باب کتابخانه عمومی را در مناطق محروم متقبل شدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار کرد: در طول سال گذشته این نهاد فرهنگی به همت خیرین، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران زمین به مقدار مناسب جهت احداث کتابخانه های عمومی در مرکز شهرستان ها و روستاهای بالای 2 هزار نفر جمعیت تهیه کرده و اینک در آستانه این اتفاق فرهنگی بی نظیر آمادگی خود را جهت همکاری تسریع در روند شروع ساخت این تعداد کتابخانه عمومی استان اعلام کرده است.

جلیلیان یکی از شیوه‌های توزیع مناسب علم و دانش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در مناطق محروم را ساخت کتابخانه های عمومی دانست و یادآور شد: بنیاد برکت با این تدبیر فرهنگی در زمینه زدودن فقر فرهنگی گام بزرگی را در تحقق فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در استان برداشته و فرهنگ دوستان و فرهیختگان حلاوت این هدیه ی مقام معظم رهبری را فراموش نمی کنند.

وی ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی در دولت تدبیر و امید را بی نظیر دانست و گفت: هم اکنون تمام کتابخانه های عمومی استان در زمینه تجهیزات و داشتن امکانات نرم‌ افزاری و سخت افزاری و منابع فرهنگی در وضعیت مطلوبی قرار دارند که نشانگر نگاه ویژه دولت در این زمینه است.

جلیلیان تاکید کرد: استان ایلام دارای 28 باب کتابخانه عمومی نهادی ، 2 باب کتابخانه روستایی ، 10 کتابخانه عمومی در دست ساخت از محل اعتبارات استانی ، 12 باب کتابخانه روستایی در دست اقدام است و طی یکسال گذشته 15 قطعه زمین جهت احداث کتابخانه های عمومی توسط مردم و خیرین اهدا شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار