به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین از راه‌اندازی کلینیک مشاوره ترک سیگار در اسفراین خبر داد.
کد خبر: ۲۳۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 02 June 2016

نادر نیک پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسفراین اظهار کرد:به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات کلینیک مشاوره ترک سیگار در مرکز جامع سلامت شهید منتظری شهرستان اسفراین راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: این مرکز باهدف ارائه مشاوره ترک سیگار به‌تمامی کسانی که به دلایل مختلف موفق به ترک این ماده زیان‌بخش و کشنده نشده‌اند در شهرستان راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: تلاش خواهیم کرد تا از آسیب‌های مخرب ناشی از مضرات دود سیگار جلوگیری و برای نیل به جامعه‌ای سالم و عاری از دخانیات اهتمام جدی داشته باشیم.

نادر نیک‌پرست افزود: خدمات این کلینیک در شهرستان به‌صورت مشاوره‌های فردی و گروهی و درمان‌های نسبتا رایگان برای افراد متقاضی ترک سیگار انجام می‌شود.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری دانشکده علوم پزشکی با این معضل اجتماعی مبارزه کنند و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی بیان داشت: با توجه به آمار فزاینده مصرف دخانیات در جامعه  ازاین‌رو می‌بایست اقدامات جدی‌تری برای کنترل دخانیات انجام شود.

نیک‌پرست با یادآوری مضرات استفاده از سیگار تصریح کرد: افزون بر 50 ماده شیمیایی موجود در دود تنباکو سبب ابتلا افراد به سرطان می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین سیگار با اثر گذاشتن بر روی رگ‌های کوچک،باعث اختلال در خون‌رسانی به بخش‌های مختلف اندام‌ها می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از مصرف سیگار خاطرنشان کرد: بی‌گمان رسانه‌ها در حوزه پیشگیری از استعمال دخانیات نقش مهمی داشته که لازم است تا در این زمینه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اساسا باید مردم را با مضرات سیگار آشنا و در راستای پیشگیری از آن تلاش کرد.

اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار