تابناک: معاون هماهنگی امور استانهای مجمع خیرین سلامت کشور از عضویت بیش از 60 هزار خیر در این مجمع خبر داد.
کد خبر: ۲۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 16 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با خیرین سلامت کاشان اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان تشکل مردمی برای جذب و هدایت کمکهای خیرین در راستای ارتقاء سطح بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزدیک به 200 شعبه در سطح کشور دارد.

وی عملکرد خیرین این بخش در چند سال گذشته را 30 هزار میلیارد ریال در کشور عنوان کرد و افزود: مهم ترین دغدغه ما همگام با دانشگاه های علوم پزشکی کشور شناسایی نارسایی ها، کمبودها و نیازهاست و این نیازها در قالب کتابچه هایی تدوین شده است.

وی اتمام پروژه های نیمه ساز در بخش سلامت را از سیاست های مجمع خیرین برشمرد و افزود: تمامی نیازهای بخش سلامت از طریق مجمع در اختیار خیرین در سطح کشور قرار گرفته و پس از انتخاب توسط آنان به مجمع اعلام می شود.

به گفته غنیان یکی دیگر از سیاست های مجمع خیرین سلامت توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است و تلاش می کنیم برای این مناطق جامانده از امکانات بهداشتی، درمانی اقدامات موثری انجام دهیم.

وی به ساخت دوهزار خانه بهداشت به عنوان مصوبه دولت در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: 70 درصد این طرح ها اجرایی شده و مابقی نیز در سال جاری به انجام می رسد.

غنیان با اشاره به حمایت های دولت و مجلس در بحث مشارکت با خیرین و حمایت از آنان گفت: مجمع خیرین ردیف بودجه ای ندارد اما در سال گذشته مجلس و وزارت بهداشت و درمان در تهیه دستگاه های تشخیصی مانند آنژیو و دیالیز مجمع را یاری کردند.

مجمع خیرین سلامت کشور در سال ۸۸ به عنوان یک سازمان مردم نهاد بنا به درخواست وزیر بهداشت وقت با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های ملی در حوزه سلامت، در اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسید و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار