شهردار مشهد در نشست خبری
شهردار مشهد گفت:با هیچ کسی عقداخوت نبسته ایم و با متخلفان در هر جایگاهی که باشند برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 02 February 2015

به گزارش تابناک،سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:اگر تخلفات شهرداری را از نظر تعداد کارکنان،اعتبارات و نوع کاری که انجام می دهند در نظر بگیریم شهرداری کم ترین تعداد تخلف در بین دستگاههای اجرایی را دارا خواهد بود.

وی افزود:در حال حاضر 15 هزار نفر کارمند شهرداری هستند و بودجه این ابر سازمان نیز بیش از 9 هزار و 300 میلیارد تومان است و طبیعی است عده ای از این وضعیت سوء استفاده می کنند و ما نیز با بکارگیری مکانیزم های نظارتی به دنبال کاهش تخلفات در این مجموعه هستیم.

شهردار مشهد تاکید کرد:درراستای اجرای قانون با هیچ کسی عقداخوت نبسته ایم و با متخلفان در هر جایگاهی که باشند برخورد خواهیم کرد.

مرتضوی در ادامه به تخریب برخی از باغ های موجود در سطح شهر مشهد اشاره و تصریح کرد:شهرداری مشهد طی سال های گذشته احتمام ویژه ای به منظور ایجاد فضای سبز در شهر داشته و در این خصوص نیز تا کنون گام های بلندی از جمله ایجاد کمربند سبز شهر برداشته است.

وی گفت:برخی دستگاهها که زمین هایی را در شهر در اختیار داشته اند در گذشته اقدام به کاشت درخت در زمین خود کرده بودند در حالی که کاربری زمین آنها فضای سبز نبوده و در حال حاضر می خواهند از کاربری قانونی خود استفاده کنند و در این میان شهرداری قانون را ملاک قرار داده و اگر بی قانونی رخ داده باشد قطعا برخورد لازم انجام خواهد شد.

شهردار مشهد در خصوص واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی مشهد به بخش خصوص نیز گفت:به دلیل موقعیت مکانی و دارا بودن امکانات زیر ساختی مناسب،این مکان مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و مدیریت شهری نیز در این میان به دنبال مشارکت با سرمایه گذار در این بخش است.

مرتضوی تاکید کرد:مشهد دارای ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف است و باید نمایشگاهی در تراز این شهر ساخته شود که این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی در خصوص ایجاد سازمان مستقل برای پیگیری موضوعات حاشیه شهر گفت:شهرداری مشهد پیشنهادات خود در این خصوص را به وزارت کشور داده و وزارت کشور نیز لایحه خود در این خصوص را به هیئت دولت فرستاده و منتظر تصمیم گیری در این خصوص در دولت هستیم.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد:ابتدای هفته جاری در دو نوبت با معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به صورت تلفنی گفتگو کردیم و وی نیز قول داد تا از سوی دولت اعتبارات خوبی برای موضوع حاشیه شهر مشهد اختصاص یابد.

وی در ارتباط با پروژه شهید گمنام گفت: خوشبختانه گره خشک پروژه گمنام نیز باز شد که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این پروژه را نیز بهره‌برداری برسانیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: در یک سال اخیر حدود یک متر سرانه فضای سبز در شهر مشهد افزایش یافته و تا سال 96 سرانه فضای سبز به 14 متر می‌رسد و بحث آلودگی تنها مختص به شهر مشهد نیست و بخشی از آن نیز به دلیل کاهش بارندگی در کشور است و ما به دنبال نوسازی تاکسی و اتوبوس در شهر مشهد هستیم و اتمام پروژه خط 2 قطار شهری به کاهش آلودگی شهر مشهد کمک قابل توجهی خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار