طی جلسه‌ای با حضور طرف‌های سرمایه‌گذار ایرانی و کره‌ای و مدیران ارشد استان فارس، ابعاد مختلف احداث شهرک سلامت در شیراز بررسی شد.
کد خبر: ۲۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 31 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:استاندار فارس در جلسه بررسی ابعاد سرمایه‌گذاری مشارکتی ایران و کره‌جنوبی در شهرک سلامت شیراز که سه‌شنبه 11 خرداد برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری‌ در طرح‌های مختلف حتی در شرایط بسیار ایده‌آل و بدون هیج نوع تحریمی، زمان‌بر است؛ چرا که سرمایه‌گذار باید با مطالعه دقیق و طراحی کامل وارد عملیات اجرایی ‌شود.

سیدمحمدعلی افشانی گفت: خوشبختانه تعهداتی که در جلسات قبل با حضور مدیران بخش‌های اجرایی جهت تعامل و همکاری در راه‌اندازی شهرک سلامت شیراز مشخص شده بود، امروز محقق شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس با پنج میلیون جمعیت مرکزیت پزشکی جنوب کشور را از گذشته تا امروز داشته است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته‌های پیوند کبد و کلیه، قرنیه و کاشت حلزون در جایگاه مطلوبی در دنیا قرار دارد و در ایران نیز برترین‌ها تلقی می‌شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به گذشته تاریخی، فرهنگی و تمدنی این استان، ظرفیت‌های گردشگری این استان در ابعاد مختلف را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع توریسم در فارس و شیراز امروز بیش از گذشته نمود پیدا کرده و در واقع این مسائل بیانگر اهمیت ساخت هرچه سریعتر شهرک سلامت است.

افشانی به سرمایه‌گذار کره‌ای اطمینان داد که مدیران همه دستگاه‌های اجرایی فارس از این حرکت حمایت خواهند کرد و با تاکید بر اینکه شهرک سلامت از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است، گفت: با توجه به شرایط پس از برجام، حضور دوو به‌عنوان یک شرکت معتبر کره‌ای در شیراز می‌تواند سرآغاز ورود سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بیشتر در آینده باشد.

استاندار فارس همچنین مشارکت این شرکت کره‌ای با شرکت جهان پارس که جزو معتبرترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در ایران است را دلیلی برای رغبت بیشتر برای اجرای پروژه‌های مشترک عنوان کرد.

معاون اجرایی شرکت "دوو" نیز در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نخستین سفر خود به استان فارس و شهر شیراز گفت: امیدواریم با توجه به تجربه وسیعی که این شرکت در ساخت شهرک‌های مسکونی، توسعه‌ای و سلامت در بسیاری از نقاط دنیا دارد، در ساخت شهرک سلامت این استان نیز موفق شود.

کیم(KIM) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی علاوه بر کره‌جنوبی در عربستان سعودی، ویتنام والجزایر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، گفت: طبق برنامه تعریف شده پس از بازدید محل اجرای شهرک سلامت شیراز، بررسی جزییات دقیق و کارشناسی این سرمایه‌گذاری را انجام خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس نیز با بیان اینکه اجرای این پروژه می‌تواند پتانسیل‌های شهر شیراز را تقویت کند، افزود: این پروژه به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جزو مهمترین پروژه‌ها با اعتبار 3.5 میلیارد دلار است.

یدالله رحمانی افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های شهرک سلامت از نکات مهم بوده و به جد در دستور کار قرار دارد و کار تملک محل اجرای پروژه نیز نهایی شده است.

پس از اتمام این جلسه استاندار فارس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به زمان‌بر بودن اجرای پروژه‌های بزرگی مانند شهرک سلامت، گفت: تنها چند ماه از موضوع برجام گذشته و کسانی که بی‌اطلاع از جوانب مختلف سرمایه‌گذاری هستند، مشاهده و اجرای سریع پروژه‌ها را مطرح می‌کنند.

افشانی با تاکید بر این مطلب که طراحی برخی از پروژه‌های بزرک قریب به یک سال طول می‌کشد، گفت: عملیات اجرایی پروژه طرح سلامت فارس نیز در صورت جمع‌بندی طرف کره‌ای، به صورت فازبندی شده تا پایان امسال انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار