کد خبر: ۲۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 31 May 2016
 به گزارش تابناک یزد،مدیر کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان یزد اظهار کرد: براي جلب مشارکت مردمي در زمينه حفاظت از آثار تاريخي و طبيعي بايد فرهنگ و انديشه‌‌هاي ايراني را گسترش دهيم.

"محمدمهدي شرافت" گفت: کشور ما داراي هويت ملي و ديني خاصي است و در اين ميان استان يزد با دارا بودن جاذبه‎‎هاي منحصر فرد طبيعي، تاريخي، مذهبي و گردشگري بايد به بهترين نحو مورد به گردشگران شناسانده شود.

وی بر تقويت جايگاه و نقش برجسته گردشگري و شکوفايي اقتصاد استان، لزوم شفاف سازي اثر بخشي اقتصادي فعاليت‎‎هاي گردشگري و ايجاد زمينه براي سرمايه گذاري بخش خصوصي و حمايت از آنها تاکيد و تصريح کرد: فراهم کردن وسايل رفت و آمد، ايجاد مراکز اقامتي مناسب و افزايش اقامتگاه‎‎هاي بوم گردي، برگزاري تورهاي مناسب کويرنوردي و طبيعت‎‎گردي در ايام مختلف سال، نظافت شهرها و تبليغات مناسب از جمله مباحثي است که موجب جذب بيشتر گردشگر مي‎‎شود.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به اين که حفاظت و حراست از اين آثار ارزشمند به عنوان ميراث نسل‎‎هاي آينده نيازمند مشارکت، همکاري، کمک و حضور مردم است، عنوان کرد: شهر تاريخي يزد داراي آثار و بافت تاريخي با ارزشي است که با تأييد ثبت آن در فهرست ميراث جهاني يونسکو در سال جاري، توجه و همراهي ويژه مسئولين و مردم را براي نگهداري مي‎‎طلبد.

شرافت با تکيه بر اين مطلب که اصلي‌ترين و در عين حال سخت‎‎ترين وظيفه ميراث فرهنگي، حفاظت و صيانت از آثار تاريخي است، افزود: همکاري مردم با نيروهاي يگان حفاظت اين اداره کل، علاوه بر مشاركت در زمينه مبارزه با جرايم عليه ميراث فرهنگي مي‎‎تواند از تخريب آثار تاريخي و ارزشمند اين کهن شهر، جلوگيري کند.

مديرکل ميراث فرهنگي استان در پایان ابراز اميدواري کرد که با برنامه‎‎ريزي مناسب و استفاده از تمام ظرفيت‎‎هاي سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‎‎توان بيشترين بهره را از امکانات موجود گرفت و با معرفي آثار تاريخي استان به حوزه هاي گردشگري و صنايع دستي رونق داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار