مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: تا پایان سال ۹۴ دو موزه در شهرستان های نورآباد و نی ریز استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸ 16 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،مصیب امیری گفت: تعدادی موزه در شهرستان های نی ریز، بوانات، آباده و نورآباد در دست ساخت هستند، اظهار داشت: از بین این موزه ها، موزه شهر نورآباد و نی ریز تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه در این موزه ها آثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان ها به نمایش گذاشته خواهند شد، عنوان کرد: رویکرد میراث فرهنگی این است که تمام شهرستان های استان موزه تخصصی مربوط به خود را داشته باشند، به طور مثال موزه شهر آباده با توجه به هنر منبتی که در این شهر وجود دارد موزه تخصصی صنایع دستی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در آینده تمام شهرستان های استان صاحب موزه می شوند، گفت: در نظر است تا طی برنامه سفر ریاست جمهوری به استان فارس برای تکمیل موزه های استان اعتباری اختصاص پیدا کند.

امیری تاکید کرد: موزه های استان باید از نظر تعداد بازدید کننده ها رونق بیشتری بگیرند که این امر با ایجاد یکسری از زیر ساخت ها محقق خواهد شد چنانچه هر یک از موزه ها باید کاتالوگ و بروشور مخصوص به خود را داشته باشند و به روش های نوین الکترونیکی مجهز شوند.

بازدید بیش از ۲۰۰ هزار نفر از موزه های فارس در نوروز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفت موزه تخصصی میراث فرهنگی در استان فعال هستند، به تعداد بازدید کننده های آن ها طی ایام نوروز ۹۴ اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ۳۴ هزار و ۳۰۰ نفر از موزه پارس، شش هزار و ۵۳۰ نفر از موزه سنگ هفت تنان، ۷۳ هزار و ۸۶۲ نفر از موزه هخامنشی تخت جمشید، ۱۱۴ هزار و ۵۳۵ نفر از موزه گرمابه (حمام وکیل)، هفت هزار و ۹۲۸ نفر از موزه ساسانی بیشاپور، چهار هزار نفر از موزه مردم شناسی کازرون و ۱۴ هزار نفر از موزه باغ نشاط لار دیدن کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس افزود: در مجموع در ایام نوروز ۲۵۵ هزار و ۱۵۶ نفر از هفت موزه استان بازدید کردند.

امیری عنوان کرد: آمارها حاکی از آن است بازدید از موزه های فارس در نوروز ۹۴ در مقایسه با نوروز ۹۳ افزایش چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار