رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سه ارتفاع گهواره دید، باباکوهی و بام شیراز، پارک‌های چند صد هکتاری احداث خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸ 16 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،غلام‌مهدی حقدل عصر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی این شهر با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مردم، شهرداری پارک‌های خوب و مناسبی در تمام نقاط شهر ساخته‌شده و در اثر تعامل شورا، شهرداری و استانداری سه ارتفاع گهواره دید، باباکوهی و بام شیراز به شهرداری اختصاص یافت که در آنها پارک‌های 500، 700 و یکهزار هکتاری ساخته خواهد شد.

این عضو شورا ادامه داد: در هرکدام از این پارک‌ها معادل هفت درصد اجازه ایجاد سرمایه‌گذاری برای امکانات گردشگری و تفریحی به بخش خصوصی داده‌شده است.

وی اضافه کرد: هر موفقیتی در شورا و شهرداری به‌دست‌آمده در سایه همدلی و انسجام بوده و شورای شهر شیراز امروز شورایی مؤمن، یکدست و ولایتمدار است که هدف اصلی آن رفع مشکلات مردم و عمل به مطالبات مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان است.

حقدل خاطرنشان کرد: رشد و توسعه متوازن شهر شیراز در همه ابعاد و در همه مناطق، مدنظر این دوره شورا بوده و در تمام شهر، کارهای خوب عمرانی و اجتماعی و فرهنگی در حال انجام است، هرچند شمال و جنوب واقعیتی است که بخشی از آن در دست ما نیست و تنها توزیع عادلانه امکانات در اختیار ما بوده که در انجام آن کوشیده‌ایم.

وی بیان کرد: در شرایط سخت تورمی، 95 درصد بودجه شورا محقق شد و شورا و شهرداری توانستند بیش از دو برابر بودجه‌ای که دولت به استان فارس در قالب بودجه‌های ملی و استانی اختصاص می‌دهد را کسب کنند و برای توسعه، عمران و مسائل فرهنگ شیراز هزینه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در سال 93 برای نخستین بار شورا به شهرداری تکلیف کرد در بخش مشارکت‌های اقتصادی یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پاک و سالم را محقق کند که حدود 700 میلیارد تومان از قراردادها منعقد و معادل 75 درصد این بودجه محقق شده است.

اختصاص 90 میلیارد تومان به بخش فرهنگ شیراز

حقدل ادامه داد: در بحث فرهنگی و اجتماعی از نقاط افتخار شورا است که در سال 93 حدود 90 میلیارد تومان شورا به بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص داد و بخش قابل‌توجهی از این مبلغ هزینه شده که در راستای تقویت فضاهای مذهبی شهر اعم از مرمت، تجهیز و ساخت مساجد و همین‌طور احداث فرهنگسرا، قرائت‌خانه و ورزشگاه‌های سرپوشیده و روباز بوده به‌نحوی‌که ما از تربیت‌بدنی امکانات ورزشی بیشتری ایجاد کرده‌ایم و در ایام موردنیاز مانند نوروز از این فضاهای سرپوشیده برای اسکان مسافران استفاده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: اوج تلاش‌های شهرداری و شورا در نوروز 94 قابل‌رؤیت بود که شاهد شهری زیبا و پرطراوت با حفظ ارزش‌ها و کرامت‌های اخلاقی بودیم که شهروندان سراسر کشور از تمیزی، گل‌کاری و طراوت شهر استفاده بردند و با امکانات اقامتی خوبی که شهرداری و آموزش‌وپرورش ایجاد کردند، شرایط سهل و روانی برای حضور گردشگران فراهم آمد.

وی افزود: بودجه سال 94 با یک ژرف‌اندیشی، معادل 2 هزار و 760 میلیارد تومان تعیین شد و 3 هزار میلیارد تومان نیز کارهای مشارکتی با بخش خصوصی به شهرداری تکلیف شده است.

حقدل سپس گفت: معنای کارهای انجام شده این نیست که به این اقدامات راضی شویم بلکه فرزندان مردم در کمیسیون‌های 9 گانه شبانه‌روز با سخت‌کوشی تلاش می‌کنند تا رضایت خداوند و شهروندان محقق شود.

برچسب ها: پارک ، شیراز ، باباکوهی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار