بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 27 May 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شودپایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


جدی‌تری گمانه‌زنی درباره مهم‌ترین تغییر در رسانه ملی


گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که احتمالاً مرتضی میرباقری معاون اسبق سیما جانشین علی‌اصغر پورمحمدی معاون کنونی سیما خواهد شد تا بدین ترتیب ترکیب مدیریتی تلویزیون دستخوش تغییر اساسی شود؛ تغییراتی که توسط پورمحمدی در روزهای اخیر و طی نشست‌های مختلف زمینه سازی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ با گذشت نزدیک به ده روز از ریاست عبدالعلی علی عسکری در سازمان صداوسیما، تغییرات در رسانه ملی شکل جدی‌تری به خود گرفته و در نخستین و مهم‌ترین تغییر در این سازمان، برخی گمانه‌زنی‌هایی حکایت از آن دارد که احتمالاً علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما مسئولیتش را به مرتضی میرباقری معاون سیما در دوره ریاست علی لاریجانی واگذار خواهد کرد.

پورمحمدی به تازگی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید تامین برنامه خارجی سیما تاکید کرده بود که در راستای تغییرات مدیریتی کلان در این سازمان، احتمالاً مسئولیتش را تحویل خواهد داد و در این نشست با تاکید بر اینکه مدیر تامین برنامه از درون سازمان انتخاب شده، عنوان کرد بهتر است مدیران تازه رسانه ملی نیز در بدنه و درون این مجموعه باشند.

معاون سیما همچنین پیش از رسمی شدن جلسه روز سه شنبه مدیران سیما تلویحاً اشاره کرده بود امیدوار است مدیری به جای او بیاید که بتواند بهره وری کمی و کیفی سازمانی مجموعه مدیران و پرسنل تلویزیون را به حداکثر ممکن برساند.

پورمحمدی مسئولیت معاون سیما را به میرباقری تحویل می‌دهد؟

بر اساس شنیده‌های «تابناک»، میرباقری پس از سه جلسه با علی‌اصغر پورمحمدی و به طور ویژه نشست‌های فشرده‌ای که روز پنجشنبه در رسانه ملی جریان بوده، این مسئولیت را پذیرفته است و این احتمال وجود دارد که با توجه به نظر مثبت علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، این تغییرات در ابتدای هفته آینده قطعیت یابد.

برخی خبرهای دریافتی خبرنگار «تابناک» حکایت از آن دارد که پورمحمدی در تماس با مدیران تلویزیون، از آنها خواسته تا برای نشستی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، آماده باشند و با توجه به گزاره‌های فوق، این احتمال وجود دارد که این نشست، تودیع و معارفه معاون سیمای رسانه ملی باشد.

مرتضی میرباقری در دوران ریاست علی لاریجانی، معاونت سیما را برعهده داشت که در آن دوران اتفاقات بسیار مثبتی را در این حوزه رقم زد و به نظر می‌رسد با توجه به تجارب و سوابق گذشته‌اش، بهترین گزینه برای معاونت سیما در دوران تازه باشد.

پورمحمدی در دوران معاونت میرباقری روابط نزدیک با میرباقری داشت و مدیر شبکه سوم سیما نیز بود. او مدت کوتاهی پس از تغییر میرباقری از معاونت سیما از مدیریت شبکه سوم سیما کنار گذاشته شد و راهی مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه شد و با انتصاب سرافراز، مسئولیت معاونت سیما را برعهده گرفت.

گفتنی است؛ پیش از این برخی خبرها حکایت از تلاش‌هایی برای حضور برخی چهره‌های خارج از این مجموعه در این حوزه حساس داشت اما ظاهراً میرباقری را تاکنون گزینه مطلوب برای این مسئولیت تشخیص داده شده است.




اولین سوتی فردوسی پور در تلویزیون چه بود؟


6 سال پیش عادل فردوسی پور خاطره ای جالب از اولین اشتباه خود در تلویزیون گفت.
 
به گزارش انتخاب، بخش دیگری از گفتگوی ابراهیم افشار با مجری برنامه 90 را می بینیم. در این بخش عادل می گوید که به علت استرس بالا یکی از اسمی را به شکلی عجیب تلفظ کرد.
 
 *یکی از خروجی های جالب 90 این است که باعث آشتی روشنفکران با فوتبال شد. من روشنفکران بسیاری را می شناسم که همیشه می گفتند «فوتبال افیون جامعه است» اما در خلوت خود بدون پلک زدن دوشنبه خودشان را با 90 کشتند! خب چه چیزی آنها را میخکوب می کند: 1-چکش؟2-دایره واژگانی «90»؟ 3-عشق جنجال پروری که عشق ویژه هزاره سوم است؟ یا چه؟
 
فکر کنم صداقت این برنامه باشد. در فوتبال ما تابلوهایی وجود داشت که با این برنامه شکسته شد. یک دهه قبل انتقاد از پروین و حجازی جرم محسوب می شد آنها خود را قدیس می پنداشتند. اما در این برنامه در کنار حفظ حرمت ها، هرکس، هر مسئول و هر مقامی مورد نقد قرار می گرفت نقدی که سعی شد عادلانه باشد و عدالت محور. در این برنامه همه اهالی فوتبال متوجه شدند یک جایی هست که تمام اعمال و رفتار آنها را زیر ذره بین قرار می دهد و بدون کوچک ترین واهمه ای آن ها را زیر ذره بین قرار می دهد و بدون کوچک ترین واهمه ای آنها را زیر ذره بین قرار می دهد و چون برنامه سالم بوده است هیچ انگی نتوانسته اند به آن بزنند و راز ماندگاری برنامه 90 به نظر من در همین سلامت و البته صداقت آن است.
 
 
 
 *برگردیم سر 90. برنامه شما وقتی گل کرد که هیچ رقیب درست و حسابی نداشت اما توی این چندماه اخیر با اوج گیری برنامه کوثری در شبکه دو و این خانه تکانی های موجود در برنامه شفیع (شبکه یک)، به نظر می رسد مخاطبات 90 کمی ریزش کرده اند. خب، حالا وقت زایش و نوآوری است. چرا آیتم های جدیدی به 90 اضافه نمی کنی؟ چه فکرهای جدیدی در سر داری؟ گاهی فکر می کردم در حاشیه بعضی جنجال ها می توان از روان شناس ها و جامعه شناس های بزرگ مملکت هم نظرخواهی کرد تا پای نخبگان هم به 90 باز شود. گاهی خیلی فکرها می کردم... خودت هم فکر می کنی گاهی؟
 
صد در صد. اتفاقا حضور رقبا انگیزه ما را بیشتر کرده است. ماهیت برنامه 90 نقد و بررسی بازی های لیگ و اتفاقات پیرامون فوتبال است. نمی توان اصل آن را تغییر داد اما این که شکل وسایل و ظاهر برنامه را تغییر بدهیم مدام راجع به آن فکر می کنیم، حذف بخش کارشناسی و تند کردن ریتم برنامه با توجه به اینکه با حضور میهمانان در برنامه های شبکه های دیگر حضور آنها دیگر جذابیت سابق را ندارد، در همین راستا انجام شده است. دوستان و مشاوران بسیار خوب و صادقی دارم که همیشه از نظرات شان برای بهبود برنامه استفاده می کنم و حتما به همین روند ادامه خواهم داد.
 
 
 
 
 
*وقتی توی برنامه 90 صحبت های برخی از حاضران به حوالی خط قرمزها می رسد چگونه به آنها اشاره می کنی که مواظب باشند؟ 1-چشمک می زنی.2-کاغذ روی میز را نشان می دهی.3-سرفه یا عطسه می کنی. 4-می خوابانی توی گوش شان. 5- «من بمیرم تو بمیری» می زنی؟
 
یک چیزی بین همه اینها! وسط حرف شان می پرم، چشمک می زنم، بال بال می زنم و خلاصه به یک نحوی به آنها می فهمانم که از خط قرمزها دارند در می شوند اما بعضی مواقع کاری نمی شود کرد. به هر حال ماهیت برنامه زنده است دیگر.
 
 
 
 بال بال چه جوری می زنی؟
 
رنگم می پرد، این ور و آن ور را نگاه می کنم، پرچم سفید تکان می دهم و...
 
 
 
 *خب برای اینکه در این هوای دلگیر بارانی و این مصاحبه فلسفی مکتوب دچار شیزوفرنی نشویم، حس و حال اولین گزارش تلویزیونی ات و دیگری اولین شب اجرای 90 از دلواپسی ها و گاف ها چه می دانم قره قروت بگو!
 
اولین بار که صدایم از تلویزیون پخش شد، بازی های فوتبال جام رمضان بود، سال 1374. این قدر هول شده بودم که سرژیک عیوضی دروازه بان آرارات را عیوضی (AYUZI) تلفظ کردم! به هر حال حس و حال جالبی بود. به خصوص برای یک جوان 21 ساله. اولین اجراهای برنامه 90 هم هنوز در ذهنم وجود دارد. خامی، بی تجربگی، عشق، علاقه، تلاش، انگیزه، رویاپردازی، جاه طلبی، کمال خواهی، همه این ها در وجودم متبلور شده بود.
 
 
 
 تصور کن عادل فردوسی پور را در 60 سالگی.
 
امیدوارم اگر خداوند این همه به من عمر داد عشق و علاقه ام به فوتبال را از من نگیرد. فوتبال دیدن بهترین تفریح من است و از کارم واقعا لذت می برم. امیدوارم در آن سن هم بتوانم همین قدر از زندگی کاری ام لذت ببرم.



حمله عادل الجبیر به حاج قاسم


وزیر خارجه عربستان که به نظر می‌رسد از مبارزه سپاه قدس ایران با داعش در عراق ناراضی است، حضور فرمانده سپاه قدس در عراق را کاملا منفی توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشا تودی» بار دیگر به ایران و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران حمله کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه که گفت نظرتان درباره اخبار حضور اخیر فرمانده سپاه قدس ایران در نزدیکی فلوجه چیست گفت: کاملا منفی است. ریاض حضور قاسم سلیمانی در بغداد را کاملا منفی می‌داند.

الجبیر افزود: سپاه قدس در سوریه با مردم سوریه میجنگند [!] و در عراق هم همینطور. سپاه اقدامات تخریبی در همه جای دنیا انجام می‌دهد... آنچه سلیمانی و سپاه در عراق انجام می‌دهند از نظر عربستان مردود است.

وی در ادامه گفت که سلیمانی و سپاه و سپاه قدس در لیست سیاه (تروریسم) هستند و در پاسخ سوال خبرنگار گفت که حضور سلیمانی در عراق نتیجه هماهنگی ایران و آمریکا نیست بلکه نتیجه هماهنگی ایران و عراق است.

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی عدم رعایت حسن همجواری ایران شد و گفت: آنچه عربستان را رنج می‌دهد، بی‌احترامی ایران به اصل حسن همجواری است... ایران نباید در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کند یا شبه نظامیان طائفی را در کشورهای عربی حمایت کند. این، سبب افزایش فتنه طائفی می‌شود و به امنیت و ثبات منطقه کمک نمی‌کند.

او که در این گفت‌وگو خواستار عدم دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد، بار دیگر با دخالت در امور حاکمیتی و داخلی سوریه، بر کناره‌گیری رئیس جمهور سوریه از قدرت تأکید کرد و گفت که موضع عربستان در قبال سرنوشت بشار اسد تغییر نکرده است.

الجبیر با اشاره به همکاری رو به رشد روسیه و عربستان اعلام کرد که «انتظار داریم روابط روسیه و عربستان در آینده شاهد تحولی بی‌سابقه باشد».

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که کشورش موضوع نفت را سیاسی نمی‌کند و آن را عاملی اقتصادی می‌داند که بازار بهای آن را تعیین می‌کند. «عربستان قصد دارد که سهم خود را در تولید حفظ کند».

او در پایان با اشاره به خبر سفر شاه سعودی به روسیه، گفت که این مسئله در برنامه کاری مسکو هست.




چهلمین روز درگذشت مهرداد اولادی +عکس

مراسم چهلمین روز درگذشت بازیکن جوان تیم فوتبال ملوان و تیم ملی فوتبال ایران در روستای قادی‌کلای قائمشهر برگزار شد.


 

در این مراسم، اهالی ورزش استان مازندران، پژمان نوری کاپیتان تیم ملوان، حسین بادامکی کاپیتان پدیده، جواد کاظمیان بازیکن اسبق پرسپولیس و برخی دیگر از چهره‌های فوتبالی حاضر بودند و در کنار خانواده اولادی یاد و خاطره این فوتبالیست جوان را گرامی داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مراسم چهلمین روز درگذشت بازیکن پیشین تیم های فوتبال پرسپولیس، استقلال، نفت و الشباب امارات در شرایطی برگزار شد که چند هزار نفر از اهالی قائمشهر و هم محلی های این بازیکن در این مراسم حضور داشتند اما چهره های ورزشی کم تعدادی خود را به قادیکلا رسانده بودند.

علی علیپور، کاظمیان، شیث، بادامکی، کفشگری، پژمان نوری، قباخلو، دست نشان، ابراهیم طالبی، رییس هیات فوتبال قایم شهر، رامشگر مدیر پرسپولبس قایم شهر و بازیکنان این تیم، احد ابراهیم پوربرادر همسر هادی نوروزی و اعضای ستاد گرامیداشت هادی و اهالی کپورچال از جمله چهره های حاضر در مراسم بودند.




دستگیری 35 دختر و پسر نیمه عریان در پارتی شبانه+ عکس


دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 35 دختر و پسر نیمه عریان در پارتی شبانه در باغی در اطراف قزوین، خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: بیش از 30 نفر از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه‌ای به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر و مجازات شدند.

به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت کنندگان در پارتی مذکور، جلب شدند.

دستگیری 35 دختر و پسر نیمه عریان در پارتی شبانه+ عکس

صادقی نیارکی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری خبر داد و عنوان کرد: بدنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره در همان روز درباره آن‌ها اجراء شد.

 اجرای حکم شلاق نامبردگان توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجراء درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند.

از طریق تریبون‌های مختلف به ویژه رسانه ها نسبت به حرمت شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده ایم و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه شان فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش کنند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام گروه‌های فساد اجتماعی قرار نگیرند، افزود: دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه عریان و در حال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجبات جریحه دار شدن اذهان و افکار عمومی شده بود و می طلبید بار دیگر اقتدار دستگاه قضایی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال شود که بحمدلله در ظرف زمانی کمتر از 24 ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رای و اجرای حکم به انجام رسید.

این مقام قضایی با بیان اینکه "برگزاری پارتی های شبانه در باغ ها و ویلاهای حاشیه شهر به دلیل احساس امنیت کاذبی است که برگزار کنندگان آن  می کنند" اظهار داشت: اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و در این راستا از ابتدای سال جاری سرنشین خودروهایی که رعایت حجاب شرعی را رعایت ننمایند، ایجاد مزاحمت برای بانوان، دور دور کردن و ایجاد آلودگی صوتی متوقف و مدت طولانی  را در پارکینگ خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین رستوران ها و تالارها و مراکز پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسم به شکل مختلط نمایند یا در صورت کشف و مشاهده مشروبات الکلی پلمپ خواهند شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید به عواقب اعمال مجرمانه خویش آگاه باشند چرا که دستگیری افراد در پارتی های مختلط و محکومیت و مجازات برای آنان سابقه کیفری محسوب می شود و برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی شان  مشکل ساز خواهد بود.

قاضی صادقی نیارکی همچنین با اشاره به این که دستگاه قضایی مخالف شادی مردم نیست و حتی معتقد است باید شرایط و امکانات بیشتری برای تفریح و شادی جوانان و خانواده ها مهیا شود، بیان کرد: دستگاه قضایی از آزادی های مشروع و ایجاد فضاهایی برای شادی مردم حمایت می کند اما این بدان معنا نیست که عده ای هنجارشکن با اقدامات خلاف قانون و شرع در پوشش عناوینی چون آزادی، تفریح به بهانه های مختلف مانند جشن تولد، دانش آموختگی، میهمانی و ...  مبادرت به سوءاستفاده از دختران و پسران نمایند و یا جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، استفاده از مواد، قرص یا داروهای روانگردان و نیروزا، رقص و پایکوبی های مختلط و ... را مرتکب شوند و پس از این گونه اعمال کثیف نیز فیلم و عکس تهیه کنند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار