یک گزارش ؛
تابناک گیلان - در جلسه واگذاری تیم نفت تهران، خریداران احتمالی این تیم شرکت کردند و مسئولان ملوان بندرانزلی نیز به عنوان یکی از نامزدهای خرید این تیم در این جلسه شرکت کردند.
کد خبر: ۲۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 27 May 2016
تابناک گیلان - در جلسه واگذاری تیم نفت تهران، خریداران احتمالی این تیم شرکت کردند و مسئولان ملوان بندرانزلی نیز به عنوان یکی از نامزدهای خرید این تیم در این جلسه شرکت کردند.

در مورد این خرید واکنش های متعددی به وجود آمده و بالطبع موافقان و مخالفانی هستند که که نسبت به این واگذاری موضع دارند. البته مشخص نیست که در صورت خرید تیم نفت و پرداخت چند میلیارد تومان به مالکان این باشگاه تکلیف فصل آینده ملوان با بودجه نه چندان زیاد این باشگاه چه خواهد شد. اما در مورد این واگذاری نفت  این نکته نیز گفتنی است که اگر هر شخص و نهادی این باشگاه را خریداری کند به احتمال بسیار زیاد دیگر نامی به عنوان نفت در لیگ برتر وجود نخواهد داشت و چه بسا همین که تیم ملوان با یک پیشینیه قدیمی در لیگ بماند بهتر از آن است که نام های جدید بدون سپری کردن سیر صعودی خود به یک باره  وارد لیگ برتر شوند.

این نکته نیز قابل اشاره است که نامگذاری اشتباه تیم ها به نام اسپانسر که برخلاف همه جای دنیا انجام می گیرد باعث می شود که بسیاری از اسپانسرها نتوانند وارد فوتبال شوند. چون هیچ نهاد اقتصادی حاضر نیست نام یک برند تجاری دیگر را به نام خود تبلیغ کند. به طور مثال  نام باشگاه منچسترسیتی و منچستر یونایتد با مالکین جدید باشگاه تغییر نمی کند اما آیا کسی می تواند از فلان شرکت تجاری بخواهد که  به طور مثال نام برق یا نفت را حفظ کند؟ از همین جهت تلاش برای حفظ نام های قدیمی در فوتبال ایران به دلیل اشتباه در نامگذاری آن ها اشتباه است.

روز گذشته  امیرعابدینی مدیرعامل سابق داماش گیلان و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز با انتقال امتیاز تیم نفت به ملوان بندر انزلی مخالفت کرد، ولی توضیح نداد که چرا تیم پارسه تهران که زیرنظر خود وی فعالیت می کند به تیم بادران تهران منتقل شد که نتوانست جواز صعود به لیگ یک را به دست بیاورد. از همین جهت ایراد چندانی نمی توان به این درخواست ملوانی ها گرفت که چرا درخواست خرید تیم نفت را دارند. به خصوص که این انتقال با انتقال به سبک دوران دولت آقای احمدی نژاد که قصد واگذاری به شهرهای دیگر را داشتند متفاوت است. چون در اینجا تیم ملوان قصد خرید نفت را دارد و انتقال رایگانی برای شهری دیگر صورت نمی گیرد. تنها ایرادی که می توان به تیم ملوان گرفت این است که چگونه می تواند دخل و خرج یک تیم لیگ برتری را با وجود تقبل هزینه سنگین به لیگ برتر تامین کند، به طوری که به مانند فصول گذشته با بحران مالی مواجه نشود.

اما در صورتی که نفت توسط ملوان خریداری شود سرنوشت تیم باقیمانده در لیگ یک چه خواهد شد؟ سال قبل که فولاد نوین به دلیل حضور فولاد اهواز نتوانست جواز ورود به لیگ یک را به دست بیاورد امتیاز تیم خود را به استقلال اهواز داد تا آن تیم از دسته دوم به لیگ برتر ایران منتقل شود. مشخص است که یک نیروی همگرایی خاص در داخل  خوزستان ایجاد شد تا از امتیاز تیم فولاد نوین نیز دیگر تیم خوزستانی بهره ببرد. اکنون نیز می توان با برنامه ریزی و انتقال تیم داماش یا تیم دیگری در گیلان نام یک تیم دیگر در گیلان را در لیگ دسته اول آزادگان ثبت کرد.

هرچند زیگزاگی هایی در رابطه هواداران دو باشگاه داماش و ملوان وجود دارد اما مشخص است که چنین رابطه نه چندان مثبتی بین مسئولین در رشت و انزلی محل چندانی از اعراب ندارد. اگر اداره کل ورزش جوانان و هیات فوتبال گیلان و مجمع نمایندگان و مسئولین اجرایی استان واقع بین باشند می توانند از فرصت به دست آمده استفاده کنند و برای حضور یک تیم دیگر در لیگ یک به نام استان گیلان نیز راهکارهایی را به دست بیاورند. امری که می تواند تعاملی مثبت در وضعیت رشت و انزلی ایجاد کند که در چندسال گذشته بر سر مسائل قومیتی تا حدود بسیاری خطرناک و منفی شده است.  این همگرایی و اتحاد می تواند فوتبال گیلان را  از سقوطی که نصیب فوتبال گیلان شده نجات دهد و بدون شک نقش کسانی که در این مساله دست خواهند داشت ماندگار شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار