ضرورت توجه ویژه به حفظ کرامت خادمان و زائران بارگاه رضوی و تکیه بر کار گروهی و تعامل جمعی از مهمترین نکاتی بود که امروز در آیین معارفه معاون جدید اماکن متبرکه و امور زائرین آستان‌قدس رضوی و در غیاب نمایندگان رسانه های جمعی و خبرنگاران بر آن تاکید شد.
کد خبر: ۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 15 April 2015
حفظ کرامت خادمان و زائران و تعامل در اداره اماکن آستانقدس رضوی

 قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تاکید بر ضرورت توجه ویژه به حفظ کرامت خادمان و زائران بارگاه منور رضوی، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، نه تنها در رابطه میان دولت و مردم، بلکه میان تمام بخش ها و آحاد جامعه می بایستی این همدلی و همزبانی رعایت شود؛ چرا که نتیجه آن هم افزایی و ایجاد قدرت عظیم برای به پیش بردن کارهای سخت خواهد بود.
در حوزه اماکن متبرکه نیز که عرصه و میدان ارائه خدمات گسترده به عموم مردم و زائران حضرت رضا (ع) است، همه ما به عنوان خادمان و کارکنان این بارگاه مطهر، وظیفه داریم با همدلی و همزبانی، به نحو احسن در جهت ارائه خدمت تلاش کنیم و همواره رو به جلو گام برداریم.
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی ، مهندس مهدی عزیزیان طی سخنانی در مراسم معارفه معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، ضمن تاکید بر ضرورت وجود احترام متقابل میان افرادی که در مجموعه اماکن متبرکه وظیفه خطیر خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را بر عهده دارند، اظهار داشت: ما باید با حداکثر توان در راستای ارائه بهترین خدمات به زائران آستان مقدس رضوی تلاش کنیم.

توسعه حرم مطهر برای خدمت رسانی به زائران
وی هم چنین با اشاره به توسعه چشم گیر اماکن متبرکه رضوی طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اماکن متبرکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود 120 هزار متر مربع وسعت داشت، اکنون خادمان این حریم ملکوتی در مساحتی نزدیک به یک میلیون متر مربع به زائران خدمت ارائه می کنند و حوزه مدیریت این بخش نیز به همین نسبت توسعه یافته است.
عزیزیان تاکیدات تولیت محترم در زمینه تکریم زائران حرم مطهر حضرت رضا(ع) را یاد آور شد و افزود: توسعه اماکن متبرکه رضوی و فراهم کردن خدمات متعدد و متنوع برای زائران از نتایج همین نگاه بلند و تاکیدات آیت الله واعظ طبسی بوده و در راستای تکریم زائران انجام شده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز بیش از 30 هزار نفر در مجموعه اماکن متبرکه رضوی به زائران خدمت رسانی می کنند، افزود: راهبری و مدیریت صحیح این جمعیت عظیم که در دو معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین و تبلیغات و ارتباطات اسلامی مشغول خدمت هستند، امری ضروری و با اهمیت است که باید با دقت و جدیت اعمال شود.
وی این تغییر مدیریت را اقدامی در راستای حرکت رو به جلو دانست و ضمن تقدیر از تلاش های معاون سابق در سال های تصدی معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی، گفت: از امروز آقای مهندس منبتی که علاوه بر خدمت در جایگاه هایی هم چون ناظر عالی بنیاد مسکن کل کشور در مناطق سانحه دیده، معاون بنیاد مسکن خراسان رضوی، قائم‌مقام مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان در امور مدیریت بحران و...، سابقه خادمی بارگاه منور رضوی به عنوان سرکشیک هشتم فراشان حرم مطهر را در کارنامه خود دارند و از تسلط و اشراف نسبت به موضوعات و اقدامات این معاونت برخوردارند، مفتخر به خدمت گذاری در این جایگاه می شوند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از مهندس منبتی به عنوان فردی خوش سابقه در حوزه خدمت در بارگاه منور رضوی و هم چنین متخلق به اخلاق اسلامی یاد و عنوان کرد: انتصاب ایشان با تایید مقام منیع تولیت عظمای آستان قدس رضوی صورت گرفته و همه افرادی که با ایشان آشنایی قبلی داشته اند نیز پیرامون توانمندی و صلاحیتشان برای تصدی مسئولیت مهم معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی اتفاق نظر دارند.

بهره گیری حد اکثری از نظرات و ظرفیت خادمان و کارکنان
عزیزیان در بخش دیگری ضمن تاکید بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت مدیران و نیروی انسانی موجود در مجموعه معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین، گفت: امیدوارم جناب منبتی با نوع نگرشی متفاوت، اقدامات جدیدی را در این مجموعه رقم بزند و موجب یک جهش در کمیت و کیفیت خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تاکیدات حضرت آیت الله واعظ طبسی بر رعایت دقیق شئونات اسلامی و بویژه حجاب در اماکن متبرکه، توجه به کرامت خدام را به عنوان یک ضرورت در حوزه اماکن متبرکه مطرح و تصریح کرد: خادمان بارگاه منور رضوی گروه وسیعی از افراد هستند که از اقشار گوناگون جامعه تشکیل شده اند و با اخلاص در این مجموعه خدمت می کنند. لذا در مدیریت مجموعه اماکن متبرکه باید حفظ کرامت و شان خدام و بهره گیری صحیح از ظرفیت وجودی و نظرات ارزنده این افراد، به طور ویژه مورد توجه واقع شود.
عزیزیان رسیدگی و توجه جدی به امور مهمانسرای حضرت رضا (ع) را نیز خواستار شد و گفت: با توجه به تبرک بودن غذای این مجموعه، عموم زائران در گذشته و حال توجه زیادی به آن داشته و علاقه مند بوده اند به گونه ای از این خوان کرم بهره مند شوند. لذا لازم است خادمان این بخش نیز ضمن رعایت کامل کرامت زائران و خادمانی که در مهمانسرا پذیرایی می شوند، با توجه به تامین بهترین مواد اولیه، نسبت به بهره گیری از بهترین کیفیت طبخ اقدام کنند.

تلاش برای ارتقای معنویت خدمت
مهندس سید خلیل منبتی، معاون جدید اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن تشکر از تولیت و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به دلیل اعتماد و واگذاری مسئولیت معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین، گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که در همه حوزه های کاری باید مورد توجه قرار گیرد و بنده نیز اعتقاد ویژه به آن دارم، موضوع کار گروهی و تعامل جمعی است.
وی ابراز امیدواری کرد با همراهی و همکاری همه مدیران و نیروهای فعال در مجموعه معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین، زمینه های ارائه بهترین خدمات در مجموعه حرم مطهر رضوی فراهم آید.
منبتی هم چنین ارتقای معنویت خدمت در حرم مطهر رضوی را از برنامه های خود عنوان کرد و افزود: هماهنگی امور مربوطه به خادمان محترم وظیفه مهمی است که بر عهده بنده گذاشته شده و امیدوارم با همراهی همه این بزرگواران بتوانم در این زمینه اقدامات موثری را رقم بزنم.
در پایان این مراسم حکم معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی، از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به مهندس سید خلیل منبتی اعطا شد.
گفتنی است خبر برگزاری این مراسم تودیع و معارفه که بدون دعوت از خبرنگاران صبح امروز دایر شده بود با ساعتها تاخیر به رسانه ها ارسال و در پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی منعکس گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار