رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد از کاهش آمار تصادفات فوتی در حوزه درون شهری در استان یزد خبر داد و گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تصادفات فوتی کاهش 82 درصدی داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۳۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 18 May 2016

به گزارش تابناک یزد،منصور جمشیدی، در نشستی خبری با اشاره به آمار تصادفات در سال جاری به ویژه در اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه امسال آمار تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 84 درصدی برخوردار بوده است.

وی آمار مجروحان تصادفات درون‌شهری در استان یزد را نیز در اردیبهشت‌ماه امسال در مقایسه با سال گذشته دارای کاهش 30 درصدی اعلام کرد و افزود: در فروردین ماه امسال نیز آمار تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 30 درصدی داشته است.

جمشیدی همچنین با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت در فروردین‌ماه امسال بیان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 25 درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به عملکرد نامناسب پلیس در برخورد با موتورسواران اظهار داشت: 91 درصد کل تصادفات استان یزد مربوط به تصادفات موتورسیکلت‌سواران بود و حتی در یزد آمار عابران کشته شده بیشتر از تهران بود.

جمشیدی با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند در کاهش حجم ترافیک بسیار موثر باشد و باید به این سمت حرکت کنیم، اظهار داشت: در نیمه اول سال جاری، اتوبوس‌های BRT وارد یزد می‌شود و امیدواریم با ورود این اتوبوس‌ها، فرهنگ استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی در مردم یزد نهادینه شود.

وی همچنین از نصب 219 دوربین ثبت تخلفات در مرکز استان و نصب 102 دوربین در شهرستان‌های استان یزد خبر داد و افزود: از این پس دوربین‌ها در واقع چشم‌های نظاره‌گر پلیس هستند.

جمشیدی ادامه داد: بیشترین جرائم رانندگی در استان یزد نیز مربوط به پلاک‌هایی غیر از یزد است زیرا مطلع نیستند که ترافیک یزد توسط دوربین‌ها کنترل می‌شود.

وی همچنین از استفاده اتباع خارجی از موتورسیکلت خبر داد و بیان کرد: در استان یزد 50 هزار نفر افغانستانی مجاز و 50 هزار نفر نیز غیرمجاز هستند که بخش قابل توجهی از آنها از موتورسیکلت‌های فاقد پلاک استفاده می‌کنند اما متاسفانه پارکینگی برای توقیف موتورسیکلت‌ها نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار