مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: طبق بررسی های انجام شده، کلانشهر مشهد به ساخت هشت هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
کد خبر: ۲۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 18 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، هدایت الله هاشمی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: میزان تراکم دانش آموزی در مشهد بین 30تا 40 نفر در هر کلاس است که این امر نشان از نیاز جدی این شهر به ساخت کلاس دارد.

وی حاشیه نشینی را از معضلات جدی کلانشهر مشهد خواند که نیاز به ایجاد مدرسه را در این محدوده افزایش داده است، افزود: تخریب و بازسازی در این محدوده شهری پاسخگوی نیاز نیست و حتما باید ساخت مدرسه انجام شود.
این مسئول اظهار کرد: هم اکنون 638 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که 237 پروژه از این تعداد دولتی و بقیه خیرساز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به مشارکت و حضور موثر و برجسته خیرین مدرسه ساز در استان گفت: خراسان رضوی از نظر شمار خیرین فعال و نیز تعداد پروژه های خیرساز آموزشی همه ساله رتبه و مقام برتر کشور را داراست.
هاشمي بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز برای نخستین بار در خراسان بزرگ در سال 1377 رقم خورد و این روند موجب تحولات عظیمی در عرصه مدرسه سازی در استان شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی تا کنون از مجموع
11 هزار و526 مدرسه ساخته شده با 50 هزار و 806 کلاس درس در استان، هفت هزار و 475 پروژه با 31 هزار و237 کلاس توسط دولت و چهار هزار و 51 پروژه با 19 هزار و 569 کلاس به شکل مردمی و مشارکتی ساخته شده است.
استان 6.2 میلیون نفری خراسان رضوی دارای 12 هزار و 500 مدرسه و حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز است.

منبع: ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار