کد خبر: ۲۳۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 18 May 2016


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز از جمع‌آوری حدود 5500 معتاد پرخطر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان البرز،‌ مهدی فضلعلی شاه افزود: از این تعداد حدود 2 درصد آنان زنان هستند.

وی افزود: از کل این افراد 5000 هزار نفر در سال 94 و بقیه در سال جاری جمع‌آوری شدند که به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد مورد تایید سازمان بهزیستی انتقال یافتند.

فضلعلی‌شاه خاطرنشان کرد: البته آمار معتادان پرخطر شناور است و شاید فردی پس از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد دوباره به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کند.وجود معتادان پرخطر در شهرهای استان البرز باعث سلب آسایش و آرامش و ایجاد مزاحمت برای و زشتی سیمای اجتماعی شده بود.

فضلعلی‌شاه خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای معتادان ولگرد پرخطر سرقت‌های خرد در استان است که حدود 50 درصد آن توسط این افراد انجام می‌شود. در زمان حاضر بین 100 تا 120 کمپ ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی زیر نظر بهزیستی استان البرز فعال شده است.

این مسؤول افزود: اکنون نیز یک مرکز ترک اعتیاد دولتی به ظرفیت 120 نفر در یک ساختمان استیجاری در البرز فعال است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان البرز با اشاره به فراهم نشدن زیرساخت‌های خدمات اجتماعی در این استان گفت: این وضعیت به دغدغه مهم مسؤولان ومردم البرز تبدیل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز افزود: سال گذشته بیش از 26هزار طرح هفتگی پاکسازی مناطق آلوده به صورت نقطه‌ای و محلی توسط کلانتری‌های استان انجام شد.

فضلعلی‌شاه افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 900 کیلوگرم موادمخدر در استان البرز کشف شده است که بیشترین مواد کشف شده به ترتیب شامل تریاک، حشیش، هرویین و مواد صنعتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت نیز 26 وسیله نقلیه از قاچاقچیان کشف شد که 23دستگاه خودروی سبک، یک خودروی سنگین و 2دستگاه موتورسیکلت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار