موسس و بنیانگذار دهه غدیر
موسس و بنیانگذار دهه غدیر در کشور گفت: داعش مجری سیاست های آمریکا و اسراییل در منطقه است.
کد خبر: ۲۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله نظری خادم الشریعه، در نشست تخصصی دهه غدیر، اظهار کرد: در محیط خلقت انسان عاقل آفریده شد و شکرانه این نعمتی که خداوند به انسان داد این است که باید اثرش را نشان بدهد و نیز با تکامل به ظهور می‌رسد.

وی با بیان این که انسان در محیط تربیت عاقل آفریده شد و باید خود را در سایه هدایت کامل نشان دهد، تصریح کرد: هدایت مسئله‌ای است که برترین نعمت الهی محسوب می‌شود و از نظر عمومی و خصوصی بر همه حاکم است و باید در سایه هدایت تکامل را برای خود تعیین کند.

موسس و بنیانگذار دهه غدیر با بیان این که معنای تکامل باید عامل خیر، خدمت، عبادت و بندگی باشد، گفت: در این بخش نباید به هیچ عنوان بدی و زشتی در اعمال انسان دیده شود هرچند متأسفانه در دنیای امروز زمان زندگی بشر افزایش یافته اما نتیجه مناسبی به دست نیامده و مهم‌ترین عامل این نتیجه غیر مطلوب عدم شناخت صحیح است.

نظری با بیان این که خداوند دین، عقل و علم را عامل هدایت بشر قرار داده است، خاطرنشان کرد: دین، عقل و علم باید در کنار یکدیگر باشند تا انسان به هدایت برسد.

وی با اشاره به این که انسان موجودی است که میان موجودات عالم دارای ابدیت است، گفت: تمامی موجودات ابدی نیستند و امکان از بین رفتن دارند و تنها خداوند ابدی است.

موسس و بنیانگذار دهه غدیر با بیان اینکه آنچه که در ابدیت به درد انسان می خورد عبادت و بندگی خداوند متعال است، گفت: بندگی خدا تکامل است که اگر نباشد ضررهای فراوانی دارد.

نظری در ادامه سخنان خود به مسئله معاد، ابدیت و ماندگار بودن انسان اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی در این خصوص شبهه ایجاد می‌کنند، افزود: در این خصوص یک سؤال علمی داریم که شما علم به عدم دارید یا عدم به علم؟ علم به عدم یعنی می‌دانم حتما این است، عدم به علم را نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: اگر علم به عدم دارید که قیامت و ابدیت وجود ندارد یک موضوع جدایی است است اما اگر علم به عدم ندارید باید احتیاط کنید.

استاد حوزه و دروس خارج، گفت: نخستین مسئله لازم برای بشر این است که آخرت را انکار نکند و علاوه بر آن تمام مسائل و عوامل دینی جزئی از فرهنگ، نظم، انسانیت، تکامل، تکمیل، خیر، خدمت و جهاد خیری است، بنابراین بشر باید از نعمت هدایت که همان دین، عقل و علم باشد استفاده کند و در سایه هدایت خودش را به ابدیت مطلوب برساند.

وی با بیان این که هدایت به عقل، علم و دین است، اظهار کرد: عقل و علم کم و زیاد دارد و مختلف می‌شود اما آنچه را که ثابت می‌ماند دین است چرا که دین را خداوند برای بشر فرستاد و این دین با وجود شخصیت ممتاز بی‌نظیر دنیای بشریت که غیر از خدا به مقامش نمی‌رسد تکمیل شد.

نظری با اشاره به این که ریشه هدایت را پیغمبر اسلام، قرآن و بعد ایشان حضرت علی(ع) و 14 معصوم پاک برای بشریت هدیه آوردند، گفت: 14 معصوم موجب هدایت تکامل خیرخواهی انسانیت عاقبت به خیری و رفتن به بهشت هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مازندران در موضوع غدیر و فاطمیه بسیار اثربخش عمل کرده است، اظهار کرد: مردم این استان در ترویج دهه غدیر بسیار تلاش کردند و این از خدمات بزرگ برای بشریت است.

نظری با اشاره به این که در گذشته دهه غدیر تنها به برگزاری جشن‌های محدود خلاصه می‌شد اما امروز به برکت اهل بیت(ع) جهانی شده است، گفت: امروز شاهدیم دهه غدیر یک عظمت، رواج و جهان‌مداری گرفته است و اساس تکامل انسان هدایت می‌شود.

موسس و بنیانگذار دهه غدیر در ادامه به جنایت‌های گروه‌های تروریستی مانند داعش در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه این افراد جاهل و نادان هیچ شناختی از اسلام ناب ندارند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها مجری سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه هستند چون اسلام همواره با خشونت، جنگ و کشتن انسان بی‌گناه به شدت مخالفت کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار