این امکان که رانندگانی خارج از سکونت ساری صاحب تاکسی باشند غیر ممکن می باشد، چرا که صدور برگه مرخصی هر روزه امکان پذیر نمی باشد!
کد خبر: ۲۳۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 15 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، با توجه به نقش پررنگ حمل ونقل عمومی در توسعه شهری و رفاه حال مردم هر شهر و معضلات این حوزه که به گواه بسیاری پاشنه آشیل مدیریت شهری در مرکز استان است، این رسانه در 20 اردیبهشت اقدام به انتشار خبری با عنوان ماجرای مدیر 2شغله در تاکسیرانی ساری کرد که در آن به ارائه گوشه‎هایی از وضعیت موجود آنهم از منابع بیطرف و منابع درون سازمانی با هدف چاره جویی پرداخته شد.
همین مساله موجب شد تا اتحادیه محترم تاکسیرانی ساری به برخی از مسائل مطرح شده در گزارش واکنش نشان داده که متن این نامه برای نتیجه گیری مخاطبان عینا منتشر می‎شود:

" در این مطلب اشاره گردیده است که مسئول تعاونی و مسئول بازرسی سازمان یک نفر می باشد،چطور می شود مدیر شرکت تعاونی توسط خودش مورد بازرسی قرار گیرد؟!
لازم به توضیح است که منظور از بازرسی، بازرسی میدانی از تاکسی های سطح شهر می باشد فلذا به معنی بازرسی اداری نیز نمی باشد، از طرفی باید به این نکته اذعان داشت که شرکت تعاونی اساسا نقشی در سازمان تاکسیرانی ندارد! در حالی که نگارنده مطلب در سایت از آن به عنوان راس هرم تاکسیرانی ساری یاد کرده است! از سال 1381 اتحادیه تعاونی تاکسیرانی ساری ملقی و به شهرداری تفویض اختیار گردیده و با تدبیر شهرداری سازمان تاکسیرانی شکل گرفته و از آن تاریخ اتحادیه تعاونی صرفا جنبه ی کمک یاری دارد و صرفا در نوشتن فروشنامه تاکسی ها حسب دستور اتحادیه تاکسیرانی کشور فعالیت می نماید!
حال این سوال پیش می آید که نگارنده مطلب منتشر شده از سال 1381 تا کنون به این مسئله آگاهی نداشته و یا که با اهداف دیگری دست به قلم گردیده اند...؟!
در قسمتی دیگر از این متن آمده است که سازمان تاکسیرانی ساری فاقد هرگونه قرارداد داخلی جهت رفاه حال تاکسیرانان می باشد، این در حالی می باشد که سازمان تاکسیرانی ساری با انعقاد قراردادهای مختلف از جمله: قرارداد با تعدادی از هتل ها در مشهد مقدس جهت اسکان تاکسیرانان عزیز به اتفاق خانواده بدون محدودیت همراه با تخفیف بسیار ویژه، قرارداد با آزمایشگاه پاتوبیولوژی بهار با 40% تخیف، قرارداد با برخی رستوران ها و تخفیف ویژه برای تاکسیرانان، قرار داد با نمایندگی بیمه ایران جهت درمان تکمیلی و تقسیط و تخفیف ویژه برای تاکسیرانان، احداث جایگاه های cng برای رفاه حال تاکسیرانان، راه اندازی بزرگترین تعمیرگاه مجهز اختصاصی تاکسیرانان که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید همواره در حال خدمت رسانی به تاکسیران های عزیز می باشد.
از تهمت های واهی دیگری که به این سازمان وارد گردیده است این موضوع می باشد که طی ماه های اخیر 10 نیرو به واحد بازرسی سازمان اضافه گردیده است!  در حالی که مجموعا کلیه پرسنل واحد بازرسی 10 نفر می باشند! با حساب متن مذکور می بایست اینچنین برداشت نمود که واحد بازرسی از سال 81 تا به امروز فاقد نیرو بوده و کلیه پرسنل طی چند ماه اخیر وارد شده اند!
در رابطه با سامانه هوشمند کرایه تاکسی هم نیز ادعا نموده اند که کلیه دستگاه ها خراب می باشند و باد کرده اند! ضمنا این دستگاه ها به رانندگان فروخته شده است.
این در حالی است که سازمان تاکسیرانی ریالی بابت دستگاه های مذکور از رانندگان دریافت نکرده و صرفا وظیفه تحویل دستگاه ها را به عهده داشته است،چرا که قرارداد دستگاه ها بین سازمان فاوا شهرداری و بانک انصار بوده است. ضمنا دستگاه ها از طریق کابل به فندک خودرو نصب و قابلیت شارژ دایمی را دارا می باشد.
متن منتشر شده مستقیما مدیریت سازمان تاکسیرانی را هدف قرار داده و با سنتی خواندن و حمایتی بودن از جانب رانندگان انتصاب از سوی شهردار را زیر سوال برده است!
ادعای دیگر در رابطه با عدم سکونت رانندگان تاکسی در شهر ساری می باشد! طبق قانون کلیه تاکسی ها برای خروج از شهر نیازمند برگه خروج از شهر می باشند فلذا این امکان که رانندگانی خارج از سکونت ساری صاحب تاکسی باشند غیر ممکن می باشد، چرا که صدور برگه مرخصی هر روزه امکان پذیر نمی باشد!
همچنین نصب دوربین جهت کنترل تاکسی ها از نظر امنیتی در حوزه اختیارات این سازمان نمی باشد، اما حسب دستور شهردار محترم با راه اندازی سامانه کنترل حمل و نقل ترافیک در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری امکان کنترل تاکسی ها به زودی میسر خواهد بود."



به گزارش تابناک/ در خبر این رسانه مجموعا وضعیت تاکسیرانی و مدیریت آن مناسب توصیف نشد و در این جوابیه نیز این ادعای تابناک و (اغلب شهروندان) رد نشده است.
البته در بسیاری از بندهای ارائه شده در توضیحات تاکسیرانی ساری از جمله "نوع قراردادِ بانک با رانندگان، خروج روزانه تاکسیها به قصد منازل خارج از ساری (چگونه میتوان پنهان کرد) و خیابانهای خالی از تاکسی در روزهای نیاز، اینکه جایگاه cng اساسا در زمان مدیریت کدام مدیر تاکسیرانی انجام و دستگاه ها در شرف نصب بودند، نیروهایی که خارج شدند و نیروهایی که به "سازمان تاکسیرانی نه بازرسی تاکسیرانی" اضافه شدند و تعداد آنان بیشتر نیز شده است، تفاوت فاحش کمک به رونق تجارت بیمه ها و هتل ها و ازمایشگاه های بخش خصوصی با هزینه‏کرد سازمان در مقابل وظایف خود، پیچیدگی عضویت افراد خاص در شوراها و مجامع تصمیم گیر و پنهان شدن پشت عنوان شهردار و ... در پاسخگویی به نقد منطقی " نقاطی کلیدی و نیازمندِ شفاف‎سازی وجود دارد که در صورت ضرورت به آن پرداخته خواهد شد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار