تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شوراهای اسلامی هم اعتبار قانونی دارند و هم اعتبار شرعی لذا باید با قدرت و سرعت بیشتری تلاش کنند.
کد خبر: ۲۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 14 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها و اعضای شورای اسلامی استان، شوراها را عقل منفصل شهرها و به دنبال آن استان‌ها برشمرد و گفت: به فرموده حضرت علی (ع) با مشورت گرفتن، شعور دیگران را به استخدام خود می‌گیریم.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مشورت و شوراها اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند، پیامبر (ص) را که عقل کل است به مشورت کردن در امور اجتماعی توصیه می‌کند که این امر نشان از اهمیت مشورت کردن در امور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این حیث شوراهای اسلامی هم اعتبار قانونی دارند و هم اعتبار شرعی لذا باید با قدرت و سرعت بیشتری تلاش کنند.

وی چگونگی مصرف بودجه را بسیار مهم‌تر از چگونگی کسب درآمد برشمرد و گفت: اهمیت این موضوع تا حدی است که دو سؤال از چهار سؤالی که پس از مرگ از انسان می‌شود در مورد چگونگی کسب درآمد و چگونگی خرج آن است.

طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: شوراهای اسلامی باید به عنوان اتاق فکر شهرداری‌ها بر نحوه تحصیل و خرج درآمد در شهرها نظارت داشته باشند و با درایت و برنامه‌ریزی بهترین روش‌ها را به شهرداری‌ها ارائه دهند.

وی یکی از وظایف شورای استان‌ها را حل و فصل مشکلات به وجود آمده میان شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: این امر متأسفانه در استان اصفهان مغفول مانده است، لذا شورای استان باید هر کجا که شورای شهر در حل مشکلات ناتوان ماند، ورود پیدا کند و با تدبیر موانع را از سر راه بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: با وجود این که معتقدیم شورای اسلامی استان اصفهان از بسیاری از استان‌های دیگر بهتر و فعال‌تر هستند اما انتظارات ما از این شورا بیشتر است.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته تأکید کرد و گفت: این حق مردم است که بدانند خادمانشان در شوراهای اسلامی شهر و استان چه فعالیت‌هایی داشته و چه مواردی را به نتیجه رسانده‌اند.

در ابتدای این دیدار نیز رئیس شورای عالی استان‌ها به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و اظهار کرد: ارتباط دو سویه میان شورای استان‌ها و مسئولان استان امری ضروری است.

غلامرضا بصیری‌پور افزود: در تمام استان‌ها بر استفاده از رهنمودها و پیشنهادات علما و بزرگان تأکید کرده‌ایم و معتقدیم زمانی کارها به نتیجه خواهد رسید که مردم، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان شهر و استان با یکدیگر همراه و همدل باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار