مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با علف هرز در سال زراعی 94-95 در سطح 140 هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۲۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 15 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمد سمیعی اظهار كرد: علف های هرز با محصول اصلی مزارع برای به دست آوردن آب، مواد غذایی و نور رقابت دارد و هرچه میزان علف هرز بیشتر باشد، خسارت بیشتری به محصول وارد می شود.

وی افزود: به همین دلیل بحث مبارزه با علف هرز بسیار جدی گرفته می شود و امسال به جز 140 هزار هکتار از مزارع که با علف هرز آنها مبارزه شده، دیگر مزارع گندم و جو یا فاقد علف هرز قابل مبارزه هستند و یا میزان علف هرز آنها در حد خسارت اقتصادی نیست.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هر هکتار مبارزه با علف هرز 500 هزار ریال برای کشاورزان هزینه دربر دارد.
سمیعی اظهار کرد: علاوه بر این از جمله مبارزات انجام شده در سطح مزارع، مبارزه علیه شته است که در این راستا حدود 45 هزار هکتار مزارع گندم و جو در استان سمپاشی شده است.
وی با اشاره به اینکه سطح مبارزه علیه شته در سال زراعی گذشته حدود 15 هزار هکتار بوده، افزود: سطح مبارزه علیه این آفت در استان امسال در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است.
در سال زراعی 94 - 95 در مجموع 300 هزار هکتار کشتزار خراسان رضوی زیر کشت گندم قرار گرفته است که از این سطح 175 هزار هکتار به کشت گندم آبی و 125 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.
همچنین در سال زراعی جاری 145 هزار هکتار از مزراع زیر کشت محصول جو قرار گرفته است.

منبع:‌ ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار