معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: شمار روستاهایی که با تانکر سیار در این استان آبرسانی می شوند، در تابستان دو برابر می شود.
کد خبر: ۲۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 15 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، نورالله قائمی بابيان اين مطلب، اظهار كرد: به طور میانگین 250 روستای خراسان رضوی به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند که این میزان در تابستان به حدود 500 روستا خواهد رسید.

وی بیان کرد: روستاهایی که با تانکر سیار آبرسانی می شوند، در همه نقاط استان پراکنده اند که بیشتر آنها در شهرستان های خواف، سرخس و تربت جام واقع هستند.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی شمار روستاهایی که در اطراف مشهد با تانکر سیار آب رسانی می شوند را بیش از 20 روستا عنوان کرد.
قائمی خاطرنشان کرد: پارسال 552 هزار متر مکعب آب توسط تانکرهای سیار به روستاهای استان خراسان رضوی انتقال داده شد.
وی توضیح داد: آبرسانی سیار به این معنا نیست که در هیچ یک از این روستاها هیچ آبی وجود ندارد بلکه آب برخی از روستاها از نظر کیفی مشکل دارد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: امسال بارش های خوبی را در سطح استان شاهد بوده ایم و به طور یقین این بارشها در وضعیت آبرسانی به روستاهای استان تاثیر خواهد داشت.
قائمی گفت: افزایش بارندگی ها در سال زراعی جاری اثر خود را در روستاهایی برجای می گذارد که تامین آب آنها به وسیله منابع سطحی مانند چشمه و قنات صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: هم اینک 80 درصد آب روستاییان خراسان رضوی از منابع زیرزمینی و 20 درصد از طریق منابع سطحی تامین می شود.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تعداد منابع آبی روستاهای خراسان رضوی را یک هزار و 399 فقره شامل یک هزار و 114 حلقه چاه، 207 دهنه چشمه و 78 رشته قنات عنوان کرد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با خدمات رسانی به دو هزار و 400 روستا، یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری این استان را زیر پوشش دارد.

منبع: ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار