امیرحسین موسوی با فیلم 'قاب خالی' لوح افتخار ،مقام دوم در بخش داستانی و جایزه نقدی سی میلیون ریالی نخستین جشنواره ملی فیلم ارزش را در زنجان بدست آورد.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳ 14 May 2016
آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه ارزش در محورهای سه گانه خانواده، جامعه و آموزه های معنوی برگزار شد روز 22 اردیبهشت برگزار شد.
تعداد 279 به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از ارزیابی اولیه تعداد آثار راه یافته به مرحله داوری به 150 مورد رسید.از آثار داوری شده، 53 اثر مستند، 45 اثر پویا نمایی و ماباقی داستانی محسوب می شدند.
میر دولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در گفت و گو با ایرنا ، با بیان اینکه در تمامی جشنواره های سراسری فیلم های تولیدی فیلمسازان اردبیلی حضور موثر دارند گفت : فیلم کوتاه ' قاب خالی ' به کارگردانی امیرحسین موسوی در سال گذشته نیز توانسته بود در جشنواره های المپیاد سراسری فیلم های نوجوانان ایران ، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره ملی دانش آموزان نیشابور حائز رتبه شود.
دبیر منطقه پنج انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد:سرمایه گذاری هنری روی جوانان و نوجوانان فیلم ساز و عکاس استان اردبیل از سوی مسئولان نتیجه بخش خواهد بود و حضور فیلم های 'بی پایان' و ' نفس ' در بخش مسابقه جشنواره روح الله گواه بر این ادعاست.
وی اضافه کرد: این موفقیت ها موید این است که انجمن سینمای جوانان استان اردبیل توانسته در مباحث آموزش و در ترویج اندیشه امام راحل گامی موثر در بین نوجوانان استان بردارد و نوجوانان (فیلمساز و عکاس) متعهد به مسایل مذهبی و ارزشی را به جامعه هنری استان معرفی کند.
به گفته وی ، امروز ما شاهدیم اکثر فیلم های تولیدی این مرکز ، با بهره گیری از خلاقیت هنر سینما و عکس برای بیان تصویری نقاط ظریف فرمایشات مقام معظم رهبری از سوی فیلم سازان بکار گرفته می شود و با توجه به ابعاد و گستردگی علاقمندان فیلم و عکس در سطح استان این انجمن می تواند با حمایت مسئولان ، تعداد بیشتری از سینماگران استان را تحت چتر حمایت خود بگیرد.
موسوی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم ، عکس و فیلمنامه اردبیل با همکاری شهرداری اردبیل در سطح ملی گفت: نگاه مردم به اردبیل بعنوان شهری توانمند در عرصه معنویت و گردشگری با اجرای قوی جشنواره تقویت خواهد شد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار