معاونت امور پارلمانی و حقوقی سازمان صنایع دستی گردشگری و میراث فرهنگی در تبریز:
درویش امیری در مورد ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی تبریز اذعان داشت : تبریز در لیست 11 شهر دارای ظرفیت صنایع دستی دردنیا قرار دارد و افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا در سال 2018 جلسه سازمان همکاری اسلامی در شهر تبریز برگزار شود تا بتوانیم تاریخ و هویت تبریز را به کشورهای اسلامی و جهان نشان دهیم
کد خبر: ۲۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 11 May 2016

به گزارش تابناک تبریز، معاونت امور پارلمانی و حقوقی سازمان صنایع دستی  گردشگری و میراث فرهنگی در جلسه تکریم و معارفه روسای سابق و جدید این سازمان در استان آذربایجانشرقی در تبریز گفت: درآمد زایی و اشتغال زایی صنعت گردشگری باعث شده است که این صنعت سومین اقتصاد پر درآمد جهان باشد.ولی متاسفانه سهم کشور ما ازاین صنعت تنها به مقدار نیم درصد است.

درویش امیری، گردشگری کشور را به چند بخش قابل تقسیم خواند و افزود: مهمترین قسم گردشگران کشور که بیش از 50 در صد کل گردشگران کشور را تشکیل می دهد مربوط به گردشگری مذهبی است که بیشتر به شهرهای مشهد مقدس - قم و شیراز سفر می کنند.از سوی دیگر به این علت که قدمت تاریخی و فرهنگی کشور به بیش از 10 هزار سال بر می گردد. گردشگران رغبت زیادی برای حضور در کشور دارند.


وی تصریح کرد:در کشور بیش از 1 میلیون اماکن و آثار تاریخی وجود دارد که از این مقدار تنها 100 هزار آن شناخته شده است و تنها 32 هزار از این 100 هزار آثار شناخته شده به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تقسیم بندی گردشگران خارجی کشور افزود:برخی از گردشگران به خاطر اقلیم آب هوایی و چهارفصل بودن ایران زمین است که به کشور سفر می کنند. که در دوسال اخیر برنامه هایی زیادی برای افزایش این قسم از گردشگران کارهای زیادی انجام گرفته است که من جمله می توان افزایش سکونت گاهایی به نام «بومی گردی » که گردشگرانی که تمایلی به اقامت در هتل های چند ستاره ندارند را نام برد.

اسدالله درویشامیری با ذکر اهمیت جایگاه صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه افزود: مقرر شده است تا پایان برنامه ششم توسعه میزان گردشگران خارجی به مقدار 5 برابر افزایش یابد.

وی در مورد ظرفیت های گردشگری صنایع دستی تبریز اذعان داشت : تبریز در لیست 11 شهر دارای ظرفیت صنایع دستی دردنیا قرار دارد و افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا در سال 2018 جلسه سازمان همکاری اسلامی در شهر تبریز برگزار شود تا بتوانیم تاریخ و هویت تبریز را به کشورهای اسلامی و جهان نشان دهیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :