خبرهای غیر رسمی و در گوشی و تلگرامی درباره تغییر رئیس سازمان صدا و سیما، بویژه پس از خروج بازرس ویژه سرافراز از کشور و شکایت یکی از مجریان زن از مدیران پرس تی وی به دلیل مسایل اخلاقی از سه ماه گذشته تاکنون همواره منتشر شده و مطرح بوده است. اما از هفته گذشته این خبرها در رسانه ها و سایت های رسمی و معتبر هم منتشر می شود و در مقابل روابط عمومی صدا و سیما که در گذشته به سرعت در برابر این خبرها واکنش نشان می داد، این بار سیاست سکوت را اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۲۲۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 10 May 2016
به گزارش تابناک تبریز،روز گذشته سایت پایش اعلام کرد:  ۱۸ ماه بعد از انتصاب محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما، خبرها حکایت از برکناری وی و انتصاب دکتر علی عسگری به عنوان رئیس جدید رسانه ملی دارد.

این سایت با مروری بر عملکرد سرافرازنوشت:   بزرگترین چالش او در دوره ریاست این سازمان، بحران مالی فزاینده ای بود که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی شدت گرفته بود.

انتصاب های پرحاشیه سرافراز در این ۱۸ ماه بسیاری از ناظران را حیرت زده کرد، بویژه آن که او در بدو ریاست خود بلافاصله تمام همتایان سابق خود را برکنار و یا به حاشیه برد.

«چابک سازی» مهمترین شعار وی برای کوچک کردن سازمان عریض و طویل صدا و سیما بود اما به گفته صاحبنظران، او به دلایل مختلفی در اجرای مهمترین شعارش در ۱۸ ماه گذشته موفقیتی کسب نکرد.

در ماه های اخیر بحران بودجه، حرف و حدیث ها بر سر خروج بازرس جنجالی وی به خارج از کشور، درگیر شدن با برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و درگیری های بیهوده با دولت، سرافراز را چنان تحت فشار گذاشته و او را به حاشیه برد که به گفته کارشناسان، صدا و سیما بحرانی ترین روزهای عمر خود را در سه دهه گذشته سپری می کند.
به گزارش «پایش»، اکنون با قطعی شدن تغییر سرافراز، خبرها حکایت از انتصاب دکتر علی عسگری به سمت ریاست بزرگترین رسانه کشور دارد. گفته می شود حکم انتصاب علی عسگری بزودی اعلام خواهد شد.
وی پیش از این معاون فنی سازمان صدا و سیما و استاد دانشکده این سازمان بود اما با آمدن سرافراز، وی به مانند دیگر معاونین سازمان از سمت خود برکنار شد.
گفته می شود قرار است سرافراز با اعلام تشدید بیماری دیسک کمر خود از سمت ریاست سازمان کناره گیری کند.
بازگشت صدا و سیما به دوران ضرغامی
به دنبال انتشار این خبر و باز نشر و یا تکمیل آن در سایت و خبرگزاری های رسمی، برخی سایت ها اعلام کردند، سر افراز مدتی است که در محل کار خود حاضر نمی شود و تغییر مدیریت در رسانه ملی عملا اتفاق افتاده است. سایت صبا فیلم با مروری بر کارنامه علی عسگری نوشت: وی پیش از این معاون فنی سازمان صدا و سیما و استاد دانشکده این سازمان بود اما با آمدن سرافراز، وی به مانند دیگر معاونین سازمان از سمت خود برکنار شد و البته بسیاری برخی از تحولات فنی رسانه ملی را به او نسبت می‌دهند.

مدیری که از جمله یاران نزدیک و صمیمی سید عزت‌الله ضرغامی بود و حتی آنقدر ضرغامی به او و عملکردش اعتماد داشت که وقتی قرار شد کسی را به عنوان جانشین خودش معرفی کند، نام معاون فنی خود «علی عسگری» را اعلام کرد. هرچند نهایتا نام وی پشت سر محمد سرافراز، علی‌اصغر پورمحمدی، و دکتر مرتضی میرباقری برای ریاست بر رسانه ملی قرار گرفت.

با توجه به اتقاقات اخیر که در سازمان صدا و سیما رخ داده است، به احتمال فراوان علی عسگری که از مدیران قدیمی و موفق رسانه ملی محسوب می شود تا چند روز آینده به عنوان مدیر رسانه ملی جایگزین محمد سرافراز خواهد شد. این خبرها از روز گذشته در حالی شکل رسمی تری به خود گرفته که صدا و سیما همچنان در واکنش به این اخبار سیاست سکوت را در پیش گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار