مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از احداث سه باب مدرسه شبانه روزی دخترانه در مناطق عشایرنشین استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 14 April 2015
 به گزارش ایرنا، ماریا موسوی در کارگاه آموزشی نقش زن در خانواده گفت: سال گذشته وضعیت دختران بازمانده از تحصیل در دستور کار قرار گرفت و در این ارتباط امسال سه باب مدرسه شبانه روزی دخترانه در مناطق عشایرنشین احداث می شود.

وی افزود: تحصیل و آموزش حق مسلم هر ایرانی است و باید تلاش کنیم تا بسترهای لازم برای آموزش و تحصیل همه افراد به ویژه ساکنان مناطق دور دست و عشایرنشین فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد: وظیفه همسری و مادری جزو اصلی ترین وظیفه زن بوده و در کنار این حضور گسترده و موثر زن در اجتماع لازم و ضروری است و از این رو باید در زمینه آموزش آنها حساس باشیم.

او اضافه کرد: اسلام با نگاهی دقیق و عمیق به تمام ابعاد وجودی زن، تعریفی درست و مسیری استوار برای حضور زن در تمام عرصه های فردی و خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ارایه و وظایف و نقش های تعالی بخش زن در نهاد خانواده را بیان کرده است.

موسوی با بیان اینکه مدیریت زمان نقش موثری در تحقق یافتن اهداف بانوان دارد، اظهار کرد: زنان ما با مدیریت صحیح اوقات خود هم می توانند در جامعه موثر واقع شوند و هم به عنوان مادر و همسری نمونه در خانواده به وظایف خود بپردازند.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان در ادامه به حقوق زنان در زندگی زناشویی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از زنان و مردان عقدنامه خود را حتی یک بار هم نمی خوانند و برای آگاه سازی خانواده ها و به خصوص بانوان از حقوقشان ضروری است تا کلینیک حقوقی ویژه ای ایجاد شود تا مشاوره های مختلف در حوزه زنان و خانواده ارایه شود.

موسوی گفت: کار گروه حقوقی حدود سه ماه روی این موضوع کار کرده و هم اکنون پیش نویس اساسنامه آن آماده است و امسال شاهد اقداماتی برای اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار