کد خبر: ۲۲۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 09 May 2016
تابناک گیلان - فرماندار شهرستان آستارا از آمادگي طرف آذري به منظور مشاركت در احداث خط ريلي رشت - آستارا خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي فرمانداري شهرستان مرزي بندر آستارا به ايرنا، سيروس شفقي در نشست با مديركل جديد گمرك اين شهرستان اظهار كرد: گمرك آستارا نام و آوازه اي ديرينه دارد و به توجه به اينكه گمرك در دو مرز زميني و دريايي اين شهرستان فعال است، با بهره برداري از راه آهن آستارا - آستارا و با فعاليت گمرك ريلي، تحولي عظيم در صنعت حمل و نقل اين منطقه ايجاد مي شود.

وي به آمادگي طرف آذري براي مشاركت در احداث خط ريلي رشت - آستارا اشاره كرد و افزود: اقدامات خوبي براي ايجاد پايانه گل و گياه و محصولات كشاورزي آستارا انجام شده است.

شفقي در ادامه به پيگيري گمرك در راستاي راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا اشاره كرد و توضيح داد: تبديل رويه عادي بندر به رويه ويژه و استقرار تجهيزات و امور اداري در اين منطقه تسريع يابد.
وي در پايان خواستار مديريت براي سهولت در انجام امور مردم شد و يادآور شد: بايد نظارت بيشتري در اين اداره كل صورت پذيرد.
مديركل گمرك آستارا نيز در اين نشست، با تاكيد بر اينكه رفع نواقص در گمرك آستارا بايد با همكاري، همفكري و تعامل بين سازماني باشد، اظهار كرد: زير ساخت هاي گمرك آستارا با توجه به قدمت و آوازه اين منطقه اصلاح مي شود.
رسول اميدي بهسازي محوطه گمرك را از اولويت هاي مهم برشمرد و توضيح داد: پيشرفت هاي خوبي در پايانه مسافري و راه اندازي دستگاه هاي X.RAY داشته ايم و ديگر مشكلات را نيز با تعامل مرتفع خواهيم كرد.
گمرك آستارا به عنوان يك اداره كل در امور واردات و صادرات قطعي ، ورود و خروج موقت ، تعاوني مرزنشينان، ترانزيت داخلي و خارجي ، كارنه تير بين المللي، مبدا و مقصد كارنه تير، كاپوتاژ، امور مسافري، مرجوعي، امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي كند.
اين گمرك رتبه اول تجارت چمداني در ميان مرزهاي زميني و رتبه نخست صادرات در ميان مرزهاي شمال كشور را دارد.
شهرستان بندري آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد كشور محسوب مي شود به طوري كه سالانه نزديك به 800 هزار نفر مسافر داخلي و خارجي از اين مرز تردد مي كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار