به گزارش تابناک تبریز مراسم نکوداشت و تجلیل از حاج کریم مردانی آذری بعد از طهر امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 07 May 2016
به گزارش تابناک تبریز مراسم نکوداشت و تجلیل از حاج کریم مردانی آذری بعد از طهر امروز برگزار شد.معاونت هماهنگی امور اقتصادی, توسعه منابع انسانی استاندار در این مراسم ضمن تشکر از همه کسانی که دعوت استانداری یرای حضور در این جلسه را لبیک  گفت اند و افزود :مبعث مهم ترین روز تاریخ بشریت است نه اینکه پیامبر و فرستاده دیگری وجود ندارد بلکه پیامبر پیام آور و تکمیل کننده اخلاق هستند.

وی یاد آور شد :حاج کریم مردانی آذر  رضایتی به برگزاری این جلسه بزرگداشت نداشتند و با اصرار هماهنگی های لازم انجام گردید.

در بخش دیگر ریاست دانشگاه علوم پزشکی با یاد آوری اینکه نکوداشت خیران وظیفه همه‌ی ماست، افزود:افرادی که بتوانند از زنجیر تن عبور کنند و بتواند بغیر از خود نیز بیاندیش اند,خیلی افراد بزرگی هستند.
وی افزود:دکتر مصداق جمله دکتر شریعتی است که گفت‘من خدا را نه برای ترس و نه برای بهشت بلکه برای خدا بودن اش او را عبادت و اطاعت می کنم ’
وی یادآور شد:در علوم تربیتی برای تربیت کودکان اصلی وجود دارد که  مشارکت در امور خیر هر چقدر بیشتر باشد, به همان مقدار کارها و رفتارهای خطرناک کاهش می یابد.
صومی افزود:ایشان مصداق فردی است که با کمک کردن به دیگران به زندگی آرامش و بدون استرس و رسیده است و ما باید این اخلاق مردان بزرگ را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

صومی در آخر سخنان اش گفت:اگر توجه کرده باشید انجام دادن کارهای خییر باعث شده در سن 81 هنوز در محل کار خود حضور می یابند تا قدمی برای باز کردن گره مشکلات خلق خدا بردارند

در قسمت دیگری از این مراسم  ,رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با یاد آوری اهمیت خدمات بی شمار مدرسه سازان خییر افزود:در اول انقلاب ما افرادی انگشت شماری بودیم که در کنار حرم بارگاه ملکوتی حضرت رضا عهدی بستیم  تا درقدرت و توان داریم در جهت ساختن مدرسه در کشور تلاش کنیم .
دکتر حافظی اذعان داشت:بعد از انقلاب اسلامی امام خمینی <ره > اولین خیر مدرسه ساز بود و در مورد اهمیت این امر فرمودند‘همه ی کشور باید مدرسه بشود ’ که در حال حاضر,خیرین,35 در صد از مدارس کل کشور را احداث کردند.
وی افزود:در امر ساخت مدارس در داخل کشور 6 هزار خیر  مشارکت دارند و هزار نفر خیر دیگر در خارج از مرزهای کشور برای ساخت مدرسه در کشور مشارکت می کنند.
دکتر حافظی خطاب به حاج کریم مردانی آذر گفت:شما  و خانواده  جناب عالی از نخستین افراد مدرسه ساز در کشور بوده و هستید و به احترام شما است که من امروز در تبریز حضور دارم.
وی یاد آور شد:خیرین مدرسه ساز باعث و تسهیل کننده,به وجود آمدن خیرین مسکن ساز,خیرین کتابخانه ساز و خیرین بیمارستان ساز است.
ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود:نماز ستون دین است ولی فضیلت دانش بالاتر از سفر و زیارت خانه ی خداست.
وی با تمجید از کارهای خیر حاج کریم مردانی آذر یاد آور شد:افرادی که در مدرسه های که خیرین ساختند درس خواندن و به مراتب بالای علمی رسیداند و اختراعاتی نیز داشته اند و جامعه ایران مرهون خدمات تمام خیرین از جمله خانواده مردانی آذر است.


استاندار آذربایجان شرقی در مراسم نکوداشت از حاج کرییم مردانی آذر با یاد آوری و فرستادن صلواتی به ارواح تمامی مرحومین این خانواده افزود:ایشان نیازی به این جلسات نکوداشت ندارند بلکه ما به حسب نیاز برای معرفی مردان بزرگ خطه آذربایجان و ایران به نسل آینده,مشتاق برگزار مراسماتی این چنانی هستیم.
جبارزاده با یاد آوری حدیثی در مورد افزایش طول عمر افرادی که صدقه می دهند, به شوخی افزود:ما هم حدیثی هم اینک می افزایم که,هر کس مدرسه سازی کند,طول عمرش افزوده میشود!
وی یاد آور شد :من رمز پیروزی ایشان را این می دانم که  مراتب کمال نفس را به طور کامل طی کرده اند.در منابع دینی مراتب کمال نفس را به هفت مرحله تقسیم کرده اند که از جمله نفس لوامه و سلیمه و ذکیه,راضیه و مرضیه را می توان شمرد.که افرادی که اوج این مراحل می رسد,همه ی فکر و اندیشه خود را برای باز کردند گره از مشکلات خلق خدا قرار می دهد.و آخرین مرحله از مراتب کمال,مرحله مرضیه استکه بعبارتی در این جایگاه فرد از خدا رضایت کامل دارد و خدا نیز از مخلوق اش,رضایت تام دارد.
استاندار آذربایجانشرقی اذعان داشت:من تصورم می کنم این مرد(حاج کریم مردانی آذر ) در مرحله ای بالایی از مراتب کمال است.
وی افزود:من بعنوان نایب از همه,دست ایشان را می بوسم

و در قسمت آخر این نکوداشت,لوح تقدیری از طرف مرتضی رییسی که   رییس نوسازی مدارس کشور هستند به این مرد بزرگ اعطا گردید.
و همچنین تندیسی از طرف  استاندار,دکترجبارزاده به حاج کریم مردانی آذر,تقدیم گرید.
ودر ادامه تقدیر این مرد بزرگ ، شهردار تبریز و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان و ادارات دیگر به ایشان اعطا شد.
و از طرف شهرداری تبریز مقرر گردید که بلواری, به نام حاج کریم مردانی آذر در کلانشهر تبریز نامگذاری شد.
 و از کتاب ’کریم,کریم است’ که در مورد خدمات و زندگی ایشان به قلم تحریر در آمده است,روی نمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :