مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: 70 درصد از رابطان کانون‌‎های فرهنگی و هنری مساجد زنجان زن هستند.
کد خبر: ۲۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 04 May 2016
مرتضی مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در راستای ترویج و توسعه موضوعات دینی و قرآنی برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی از اهداف فعالیت کانون‌های مساجد است، گفت: همگانی و عمومی کردن همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت‌های فرهنگی مردمی و ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری نیز از دیگر اهداف فعالیت کانون‌های مساجد است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 310 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف و همچنین به صورت مستمر از سوی این کانون‌‎ها برنامه‌های متعددی اجرایی می‌‍شود.

مقدمی با اشاره به ایجاد پایگاه‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: خوشبختانه حضور و استقبال از این کانون‌ها مطلوب بوده و سال گذشته 200 پایگاه اوقات فراغت در تابستان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال 24 نوع کلاس در قالب رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز برگزار شد، اضافه کرد: حضور بانوان در کلاس‌های اوقات فراغت و همچنین کلاس‎های فنی‌وحرفه‌ای چشمگیر است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه 70 درصد از رابطان فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زن هستند، اظهار کرد: در این زمینه نخستین همایش رابطان خواهر کانون‌های مساجد برگزار شد.

مقدمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش احیای گفتمان نظام زن و خانواده از دیدگاه اسلام ناب محمدی بود، گفت: اعلام برنامه‌های 6 ماهه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با موضوع حجاب و عفاف و کرامت زن از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش بود.

وی با بیان اینکه بانوان حلقه‌های واصله بین کانون‌‎های فرهنگی و هنری مساجد هستند، ادامه داد: تقویت و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی بانوان در کانون‎های مساجد و همچنین تبیین بانوان در زمینه جنگ نرم دشمن از دیگر موضوعات بیان شده در این همایش تخصصی بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار