شهردار شیراز گفت: امروزه شهرداری حداقل 50 هزار شغل ایجاد کرده است که حدود 30 تا 40 درصد از افراد شاغل در پروژه‌های شهرداری از خارج استان هستند.وی افزود:50 درصد از افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد در حال ترک هستند اهل استان فارس نیستند.
کد خبر: ۲۲۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 04 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز:شهردار شیراز گفت: امروز شهرداری فکر و عمل خود را از نگاه صرف به خدمات‌رسانی و کارهای عمرانی به سمت مسائل اجتماعی نیز سوق داده است که نتایج نشان می‌دهد توانسته گام‌های مؤثری در کاهش معضلات اجتماعی بردارد.

علیرضا پاک‌فطرت در جشن درمان و اشتغال 110 معتاد، همزمان با هفته شیراز، اظهار داشت: در اواخر سال 92 شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر سعی در ایجاد مکانی برای نگهداری و درمان مصرف‌کنندگان مواد مخدر کرد که در همین راستا در دهکده سلامی مرکزی را با مساحت 3 هزار و 300 متر زیربنا در فضای 14 هزار مترمربع برای نگهداری و درمان معتادان و کارتون خواب‌ها در نظر گرفته شد.

وی بابیان اینکه مرکز نگهداری و درمان معتادان سلامی با ظرفیت 700 نفر و هزینه نزدیک به 5 میلیارد تومان احداث شده است خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی و ساخت این مرکز به پایان رسیده است که در صورت اتصال برق و آب در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

شهردار شیراز با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در مورد توجه و درمان معتاد و اینکه نجات یک معتاد نجات جامعه است اظهار داشت: باید از کارآفرینی که فرصت اشتغال و بازگشت یک معتاد درمان شده به جامعه را می‌دهد، تقدیر شود.

وی بابیان اینکه ایجاد شاخص‌های شادی در جامعه و به‌تبع آن افزایش کیفیت زندگی باعث کاهش گرایش افراد به سمت مواد مخدر می‌شود، تصریح کرد: ایجاد فضاهای بانشاط و کیفیت‌بخشی به زندگی می‌تواند کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی باشد که در همین راستا به سمت ساخت سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن در محله‌ها حرکت کرده‌ایم که باید تداوم یابد.

پاک‌فطرت عنوان کرد: طرح باغ‌های خانواده که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و نیز ساخت پارک‌های بزرگ چند هکتاری جدید در راستای بالا بردن تعاملات اجتماعی و استحکام نظام خانواده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال افراد معتادی که مصرف مواد مخدر را ترک کرده‌اند می‌تواند مانع بازگشت آن‌ها به مشکل شود بیان داشت: شهرداری آمادگی دارد پیگیر به‌کار گماردن افراد معتادی که درمان شده‌اند در کارهای یدی باشد.

شهردار شیراز تصریح کرد: امروزه شهرداری حداقل 50 هزار شغل ایجاد کرده است که حدود 30 تا 40 درصد از افراد شاغل در پروژه‌های شهرداری از خارج استان هستند که با آموزش افراد جویای کار بومی در مواردی مانند آرماتوربندی و شبیه آن می‌تواند به‌مرور اشتغال افراد غیربومی در پروژه‌ها را کاهش داد.

پاک‌فطرت عنوان کرد: زیبنده این استان نیست که میزان مصرف‌کنندگان مواد مخدر در آن از متوسط کشوری بالاتر باشد هرچند که 50 درصد از افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد در حال ترک هستند اهل استان فارس نیستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار