رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اولین جشنواره بزرگ ورزشی شهدای دانشجو ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 04 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، دکتر محمد حسین صومی  رییس دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی با یاد شهدای دانشجو، تبلور حس مسئولیت فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده و در خور تحسین است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال‌های گذشته عهده دار برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویی کشوری بوده است و با توجه به این سابقه در کنگره بزرگ شهدای دانشجو، اجرای جشنواره ورزشی به این دانشگاه محول شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دنبال استفاده حداکثری از این فرصت طلایی است، گفت: هماهنگی جدی بین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بخش اجرایی جشنواره و بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی  در خصوص برگزاری جشنواره ورزشی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از این رویداد ورزشی به عنوان رویداد ارزشمند دانشجویان استفاده می‌کند تا  جایگاه شهدا در میان دانشجویان تبیین شده و این عزیزان بدانند در دانشگاه‌ها جا پای چه کسانی گذاشته‌اند.
رئیس اولین جشنواره ورزشی بزرگ شهدای دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بنا بر عهدهای پیشین خود با شهدا، سعی می کنیم جشنواره‌ای در خور فرهنگ شهدا برگزار کنیم تا دانشجویان نیز بتوانند در کنار بهره‌مندی از  شور و نشاط این جشنواره برای خودسازی و انگیزه‌گیری بهره بگیرند.
عبدالله شادی، مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی، نیز در این نشست خاطرنشان کرد: کنگره بزرگ شهدای دانشجو از سال گذشته کار خود را در استان آذربایجان‌شرقی شروع و با تشکیل ستاد مرکزی پیگیر اجرای جشنواره‌های مختلف ورزشی، هنری، نشریات، علمی و غیره در دانشگاه‌های استان است.
 وی با اشاره به ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‎ی شهدا در دانشگاه‌ها افزود: جای تاسف است که آمار دقیقی از تعداد شهدای دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی در دست نیست ولی برآورد می‌شود دانشگاه‌های استان آذربایجانشرقی در طول 8 سال دفاع مقدس در حدود 300 شهید را در راه اعتلای اسلام و کشور تقدیم کرده است.
 وی  با اشاره به اینکه هر دانشگاه استان متولی یک حرکت بزرگ برای تمامی دانشجویان استان است، خاطرنشان کرد: هفت جشنواره و ۴۱برنامه بزرگ طراحی شده که هر دانشگاه متولی یکی از این برنامه‌ها است.
مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی، جشنواره‌های ورزشی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، هنر(دانشگاه هنر اسلامی)، فرهنگی(پیام نور)، علمی(صنعتی سهند)، نشریات دانشجویی(شهید مدنی)، قرآن و عترت(دانشگاه فرهنگیان) و فضای مجازی و رسانه(دانشگاه علمی کاربردی) را از جمله هفت جشنواره بزرگ دانشجویی استان برشمرد.
شادی با بیان اینکه هر دانشجو باید از برکات شهدای دانشجو به بهانه برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان بهره مند شود، گفت: ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی شهدای دانشجوی استان آذربایجان شرقی نیز از دیگر اهداف ضمنی برگزاری این جشنواره است.
دبیر اجرایی اولین جشنواره استانی ورزشی "شهدای دانشجو" نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها استانی است و در هر استان، مسئول جشنواره تحت نظر استانداری‌ها یکی از دانشگاه‌های مادر وزارت علوم می‌باشد.
دکتر علیرضا فرج الهی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز مسئول برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویی می‌باشد و دیگر دانشگاه‌ها نیز مسئولیت بخش‌های مختلف این جشنواره را بر عهده گرفتند.
وی با اشاره به رشته‌های مختلف جشنواره ورزشی گفت: دانشجویان در هفت رشته‌ تیراندازی، تنیس روی میز، بدمینتون، آمادگی جسمانی، فوتسال، والیبال، بسکتبال  به مدت ده روز به رقابت می‌پردازند.
دبیر اجرایی اولین جشنواره استانی ورزشی "شهدای دانشجو" تاکید کرد: این جشنواره 15 تا 22 اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.
وی گفت: مسابقات در سالن‌های تختی، کوثر، شهریار، 29 بهمن و سالن تیراندازی دانشگاه برگزار خواهند شد.
وی گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت برگزار و رقابتها نیز  از روز جمعه آغاز و با توجه به دوره رقابتی طولانی برخی رشته های هم‌چون فوتسال تا ده روز ادامه می‌یاید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :