کد خبر: ۲۲۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 03 May 2016



به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،انحراف آب سد آبسرده بروجردبا حضور معاون رییس جمهوری  به بهرهبرداری رسید .

برپایه این گزارش ، علی‌امید سیفی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص این طرح به خبرنگاران گفت : سد آبسرده در سال 88 با هدف تأمین آب شرب شهر بروجرد عملیات اجرایی آن شروع شد.

این مسئول افزود:حجم آب این سد 25 میلیون مترمکعب است وبه منظور تأمین آب کشاورزی منطقه، گردشگری و کنترل سیلاب احداث شده و تا به حال حدود 15 میلیارد اعتبار برای آن هزینه شده است.

سیفی خاطر نشان کرد: اعتباری که برای تکمیل این سد نیاز بوده حدود 150 میلیارد تومان است تا به بهره‌برداری برسد.

وی  عنوان کرد: سدمخزنی آبسرده در فاصله 16 کیلومتری شمال غرب شهر بروجرد و بر رودخانه آبسرده از سرشاخه‌های دز واقع شده است، این سد با هدف مهار سیلاب‌های رودخانه آبسرده و آبیاری حدود 8400 هکتار از اراضی پایاب و همچنین تامین بخشی از آب شرب شهر بروجرد و تولید 6 مگاوات برق در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی لرستان  تصریح کرد:سد آبسرده به ارتفاع 84 متر از پی می‌تواند 75 میلیون متر مکعب از آب را جهت کشاورزی تنظیم کند.

علی امید سیفی در پایان سخنان خود به خبرنگاران تاکید کرد: طول تاج سد 450 متر، عرض تاج آن 8 متر است و شامل دو رشته تونل جهت سیستم انحراف و آبگیر کشاورزی و شرب به ترتیب به طول‌های 306 و 227 مترمی است که عملیات اجرایی این سد به سرعت در سال 95 انجام می‌شود.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: توسعه ، سد سازی ، انرژی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار