مديركل راه آهن استان يزد گفت: طرح دو خطه كردن خطوط ريلي استان به طول 190 كيلومتر از ايستگاه بافق به ميبد و زرين ‌شهر (اصفهان) 60 درصد پيشرفت دارد.
کد خبر: ۲۲۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 03 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد دهقان پور افزود: هدف اصلي از اجراي دو خطه كرده خطوط ريلي استان ؛ افزايش سرعت در خطوط ريلي براي تردد قطارهاي باري و مسافري و مهمتر از همه ساخت خطي به عنوان بار محوري سنگين در كشور بوده است.

وي از ديگر اهداف اين طرح را افزايش حجم جابجايي بار و مسافر براساس راهبرد و سياستي كه بر عهده راه آهن كشور گذاشته شده عنوان كرد.
مديركل راه آهن استان يزد اضافه كرد: دوخطه كردن خطوط ريلي استان با توجه به ترافيك سنگين قطارهاي محور يزد بويژه عبور روزانه 28 رام مسافربري و حدود 150 رام قطار باري از محدوده اين اداره كل ، لازم و ضروري بود.
دهقان پور ادامه داد: اين در حالي است كه روزانه هفت رام قطارمسافربري از مبدا يزد به سمت شهرهاي تهران بصورت سه رام رفت و برگشت و به سمت مشهد بصورت يك رام يك روز در ميان حركت مي‌كند.
وي با اشاره سفر كاروان تدبير و اميد به استان يزد خاطرنشان كرد: چهار هزار و 300 ميليارد ريال بودجه در اين سفر به راه آهن اختصاص يافته كه قرار است سه هزار و 800 ميليارد ريال آن در بخش دوخطه و 500 ميليارد ريال آن در بحث سيگنالينگ هزينه شود.
اين مسئول خاطرنشان كرد: اين بودجه به شرط اينكه عمليات دو خطه تا پايان سال 95 در محدوده يزد به پايان برسد به استان اختصاص داده شده است.
مديركل راه آهن يزد يادآور شد: اين مسير با اعتبار 12 هزار ميليارد ريال شروع و به اتمام مي رسد و در محدوده اين اداره كل از ايستگاه بافق تا عقدا 270 كيلومتر 6 هزار و 200 ميليارد ريال آن هزينه مي شود.
به گفته دهقان پور براي تكميل اين طرح بزرگ در محدوده اداره كل راه آهن يزد 440 دهانه پل ساخته مي شود .
وي مزاياي اين طرح را افزايش سرعت تا 160كيليومتر در ساعت ، افزايش بار محوري از 22.5تن به 30تن ، كاهش زمان سير قطارهاي باري از 18 ساعت به 12 ساعت ، درآمد مستقيم حمل بار سالانه چهار هزار و 400 ميليارد ريال ، صرفه جويي مصرف گازوئيل تا يكهزار و 360 ميليارد ريال در سال ، كاهش تعداد تلفات جاده اي به ميزان 455 نفر در سال و صرفه جويي سالانه 560 ميليارد ريال، كاهش آلاينده ها به ميزان 5200 تن در سال و ايجاد 155 فرصت شغلي اعلام كرد.
اين مسئول با اشاره به اينكه اين مسير برقرار كننده ارتباط بين استانهاي يزد و اصفهان و استانهاي جنوبي به مركزي كشور است ، اظهار كرد: قرار است فردا 10 خبرنگار از بخش هاي مختلف صدا وسيما براي بازديد از روند دو خطه شدن راه آهن در محدوده يزد به اين استان سفر مي كنند.
استان داراي 730 كيلومتر خطوط راه‌آهن است كه 60 درصد قطارهايي كه از اين خطوط عبور مي‌كنند حامل بار و 40 درصد آنها حامل مسافر هستند.
روزانه 28 رام قطارمسافربري از محدوده راه آهن استان عبور مي‌كند و هفت رام قطار مسافربري نيز سه هزار مسافر را از مبدا يزد به مقاصد تهران و مشهد جابجا مي‌كند.
وجود معادن سنگ آهن مركزي و چادرملو و ضرورت جابجايي سنگ آهن براي كارخانه‌هاي ذوب‌آهن در سراسر كشور باعث افزايش ترافيك قطارهاي باري در خطوط راه آهن استان شده است.
با توجه به اينكه چهار اداره كل به را آهن يزد متصل است هم اكنون وظيفه ترانزيت و اتصال شبكه هاي ريلي راه آهن اصفهان، شرق، كرمان و هرمزگان را داريم.
اين مركز با سهم بيش از 30 درصدي حمل و نقل بار راه آهن ايران در طول 15سال گذشته در جايگاه نخست كشور قرار داشته و آن را حفظ كرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار