معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش فارس گفت: 20 درصد از محتواي كتاب هاي فارسي مقطع ابتدايي در اين استان با مجوز وزارت آموزش و پرورش از حكايات سعدي انتخاب شده است.
کد خبر: ۲۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 01 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش فارس: علي عسكر جمشيدي در جشنواره گلستان خواني قطب شمال استان فارس كه به ميزباني شهرستان خرم بيد برگزار شد، افزود: علت اجراي طرح گلستان خواني در مقطع ابتدايي، امكان تربيت صحيح و هزينه كم اين اقدام در دوران ابتدايي است.

وي در ادامه بر لزوم آشنايي دانش آموزان با حكايات سعدي كه برگرفته از آيات و روايات است تاكيد كرد.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش فارس درباره فرايند برگزاري طرح گلستان خواني در مدارس ابتدايي فارس گفت: در اين طرح افزون برهفت هزار و 300 معلم دوره ابتدايي سراسر استان حكايت هايي از گلستان سعدي را براي دانش آموزان استان بيان كرده و با آنان دراين باره تبادل نظر مي كنند.

وي با اعلام اينكه طرح جامع گلستان خواني به صورت يك طرح در سطح استان اجرا مي شود، گفت: اميدواريم با اجراي اين طرح كه در قالب جشواره استاني برگزار مي شود خانواده‌ها و دانش‌آموزان با فرهنگ و ادبيات فارسي بيشتر آشنا شوند.

جمشيدي در ادامه از نبود شناخت ادبيات فارسي كهن در بين دانش آموزان به عنوان يك معضل در آموزشگاه هاي استان ياد كرد و گفت: شاهد هستيم دانش آموزاني كه در مقاطع دانشگاهي و پيش دانشگاهي در فارس تحصيل مي كنند با فرهنگ ادبيات كهن پارسي بيگانه هستند و ازآثار شاعران اين سرزمين كمتر آشنايي دارند.

وي با اعلام اينكه دانش آموزان مي توانند در اين جشنواره به صورت گروهي و فردي شركت كنند مي افزايد: در اين جشنواره دانش‌آموزان با حفظ حكايت‌هاي گلستان سعدي بايد آن‌ها را به شيوه نمايشي اجرا كنند تا موجب شود امتيازهاي لازم را كسب كنند.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش فارس گفت: درسال اول اجراي اين طرح، دانش آموزان كلاس هاي چهارم، پنجم و ششم ابتدايي شركت كردند و پيش بيني مي شود در سال هاي آينده اين طرح در ديگر دوره هاي تحصيلي نيز گسترش يابد.

وي علت اجراي اين طرح دردوره ابتدايي را نيز برگرفته ازاشعار سعدي كه اين دوره را بهترين دوره براي تربيت تاثيرگذار عنوان كرده است ذكر كرد.

سيد حميد مرتضوي مدير آموزش و پرورش خرم بيد نيز در اين همايش گفت: اجراي برنامه هايي مانند طرح گلستان خواني در ترويج و تقويت زبان و ادبيات فارسي، تقويت هويت ملي، ايجاد اعتماد به نفس دانش اموزان و گسترش دامنه واژگان فارسي در دانش آموزان بسيار مهم است.

در اين همايش كه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خرم بيد برگزار شد، دانش آموزان منتخب پايه هاي چهارم ، پنجم و ششم ابتدايي از شهرستان ها و مناطقي همچون آباده، سده، اقليد، ارسنجان، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، قادر آباد، آباده طشك وخرم بيد، برنامه هاي خود را كه در قالب گلستان خواني از حكايات سعدي انتخاب شده بود را اجرا كردند.

گلستان از آثار شاعر بلندآوازه ايران، سعدي شيرازي به نثر و در يك ديباچه و هشت باب به نثر مُسَّجَع (آهنگين) نوشته شده‌است. بيشتر نوشته‌هاي آن كوتاه و به شيوه داستان‌ها و نصايح اخلاقي است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار