آیت الله علم الهدی:
هم اکنون 15 آموزشگاه بزرگ موسیقی در شهر مشهد در حال فعالیت هستند که در کنار این تعداد نیز آموزشگاه‌های بسیار دیگری بدون مجوز قانونی در حال آموزش موسیقی هستند لذا این نشان می‌دهد که ما در این شهر با موسیقی مشکلی نداریم.
کد خبر: ۲۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵ 13 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان مطلب فوق در دیدار با فعالان حوزه هنری خراسان رضوی  در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: هنرمندان ارزشی جزو اقلیت جامعه هنری هستند و باید برای آنها احترام خاصی قائل بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آثار برخی از هنرمندان ارزشی به عنوان محرک در جامعه استفاده می‌شود افزود: هنر سفارشی نیست و نمی‌توان با پول آن را ساخت بلکه باید یک ذوق هنری ابتدایی باشد تا بتوان با استفاده از آن یک اثر هنری فاخر ساخت.

امام جمعه مشهد با اشاره به عمق باطنی هنرمندان ارزشی گفت: در هنر گرایش‌های باطنی حرف اول را می زند لذا این باطن شما است که به شما ارزش می‌بخشد و این هنر زیبا را در شما به وجود می آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تفکرات و اعتقادات یک هنرمند بر آثارش تاثیر مستقیم دارد تصریح کرد: برای ساخت یک اثر هنری باید به اصل و باطن آن موضوع اعتقاد قلبی داشت.

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه انقلاب اسلامی در پیشرفت هنر تاثیر بسزایی داشته و دارد یک واقعیت انکارناپذیر است و می‌توان این تاثیر را با مقایسه وضعیت هنر در گذشته و پس از انقلاب به وضوح مشاهده کرد.

وی با تاکید بر کیفیت دوچندان هنر در زمان حال خاطرنشان کرد: هنر در کشور به لطف و همت انقلاب آن چنان رشد کرده است که حتی نمی‌توان فیلم‌های دفاع مقدس را با فیلم‌های پر زرق و برق ساخت کشور ترکیه مقایسه کرد زیرا همواره ساخته‌های داخلی از کیفیتی دوچندان بهره مند بوده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به فضاهای موجود برای گسترش هنر در کشور گفت: متاسفانه با سرمایه گذاری‌های بسیار برای رشد و توسعه هنر ارزشی در کشور ما شاهد هستیم که تنها تعداد بسیار کمی و در غالب اقلیت‌ها هم اکنون در بخش هنر حاضر بوده و به دنبال مسائل ارزشی هستند.

وی با بیان اینکه اقلیت هنرمندان ارزشی در حال رشد است گفت: هم اکنون افراد متدین و انگیزه دار در تمامی هنرها جزو اقلیت‌ها هستند.

امام جمعه مشهد افزود: وقتی در خانه سینما اکثریت جریان‌ها همانند فیلم نامه نویس‌ها، بازیگران و کارگردانان جزو دسته غیرارزشی هستند سبب می‌شود تا تمامی امکانات نیز برای این جریان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر جریان ارزشی که جزو اقلیت‌ها قرار دارند بر اعتقادات خود بمانند و از شخصیت اجتماعی خود دفاع کنند و با همکاری یکدیگر مقاومتی را به وجود بیاورند این نوید را به آنها می دهم که آینده از آن شما است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: هنرمندان غیر ارزشی آنهایی هستند که برای هنر تا سیری شکمشان ایستادگی می‌کنند در صورتی که دسته اقلیت‌های ارزشی برای دفاع از شخصیت ارزشیشان تا پای جان از خود ایستادگی و مقاومت نشان می‌دهند.

وی با اشاره به حرکت‌های اخیر در راستای برگزاری کنسرت در شهر مشهد تصریح کرد: ما با موسیقی هیچ برخوردی نداریم بلکه برخورد اصلی ما با کنسرت است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: کنسرت بازاری است که در آن حرکت‌های غیر ارزشی به نمایش گذاشته می شود در صورتی که موسیقی یک هنر است و در این بین ما با کنسرت برخورد داریم و نه با موسیقی که یک هنر اصیل ایرانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی در شهر مشهد گفت:

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: من برای برگزاری و عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد تصمیم نمی‌گیرم بلکه که این مهم وظیفه نماینده ولی فقیه در شهر است که ایشان نیز این وظیفه را به رئیس شورای فرهنگ عمومی یعنی استاندار واگذار کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار