هفته بیست و پنجم لیگ برتر:
دیدار تعیین کننده ای که کسب سه امتیاز آن می توانست با توجه به دیگر نتایجی که در بازی های حساس این هفته می تواند رقم بخورد، تکلیف قهرمانی و نیز تیم های حاضر در لیگ قهرمانان فصل آینده را نیز تا حد زیادی مشخص کند.
کد خبر: ۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷ 13 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، دو تیم گسترش فولاد تبریز و ملوان بندرانزلی امروز (یکشنبه) و از ساعت ۱۶:۳۰ در استادیوم بنیان دیزل شهر تبریز (ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد ) به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود شاگردان کمالوند خاتمه یافت. طبق برنامه این دیدار باید روز گذشته انجام میپذیرفت اما به دلیل نا مساعد بودن شرایط جوی به امروز موکول شد.

در نیمه اول بازی فرزاد حاتمی ابتدا ملوان را پیش انداخت اما در دقایق پایانی بازی جابر انصاری کار را به تساوی کشاند تا امید های گسترش فولاد برای کسب سه امتیاز کامل بازی همچنان باقی بماند.

با آغاز نیمه دوم و تنها ۳ دقیقه پس از آغاز بازی در این نیمه، محمد ابراهیمی در دقیقه ۴۸ از روی ضربه ایستگاهی و به زیبایی دروازه ملوانی ها را باز کرده و تیمش را هرچه بیشتر به کسب سه امتیاز حساس دیدار نزدیک تر کرد.

اما گل ابراهیمی پایان کار نبوده و شاگردان کمالوند بار دیگر به وسیله ی محسن حسینی به گل رسیدند تا پس از چندین و چند بازی که علی رغم شایستگی از کسب امتیاز محروم می ماندند، با دو برابر کردن اختلاف کسب برتری در این دیدار را قطعی کنند.

در ادامه شاگردان فیروزی کریمی سر تا پا حمله شده و چندین موقعیت صددرصد و خطرناک گلزنی روی دروازه نوشی صوفیانی ایجاد کردند اما با بدشانسی موفق به گلزنی نشدند تا اینکه سید جلال رافخایی، بازیکن با تجربه این تیم در دقیقه ۸۱ بازی و از روی نقطه پنالتی اختلاف را به یک گل رساند.

در ادامه نیز حملات ملوانی ها ادامه پیدا کرد و شاگردان کمالوند لحظات سختی را پشت سر گذاشتند تا اینکه داور سوت پایان بازی را به صدا درآورده و تیم گسترش فولاد تبریز با نتیجه سه بر دو در این دیدار حساس و نفس گیر به برتری رسید.

با این سه امتیاز تیم آبی پوش تبریزی ۲۶ امتیازی شده و تا رده یازدهم جدول بالا آمد. همچنین تا حد زیادی از استرس سقوط رهایی پیدا کرده و بازی های آینده را با آرامش نسبتا بیشتری برگزار خواهد کرد.

هواداران تبریزی به دلیل بازی حساس تیم های تراکتور و سپاهان استقبال چندانی از این بازی نداشتند.

ترکیب دو تیم:

گسترش فولاد: داود نوشی صوفیانی،، سید محسن حسینی، امید نظامی پور، علیرضا میرشفیعیان، مصطفی اکرامی، میثم تقی زاده، مگنو باتیستا، محمد امین درویشی، جابر انصاری، لئوناردو پیمنتا و محمد ابراهیمی(۶۶ عادل سرشار)

سرمربی :فراز کمالوند

ملوان: ایمان صادقی، عزیز معبودی، عزت الله پورغاز (۴۶ احمد آهی)، حسین کنعانی، حسن جعفری، مازیار زارع، پژمان نوری، محمد آبشک (۶۲ رضا اعتمادی)، محسن یوسفی، فرزاد حاتمی و سید جلال رافخایی

سرمربی:فیروز کریمی

قضاوت این دیدار بر عهده غلامرضا جباری بود که در دقیقه ۴۴ بازی به محمد آبشک از تیم ملوان کارت زرد نشان داد.

تراکتور صدر را ازدست داد

 دو تیم سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز روز یکشنبه ۲۳ فردوردین ماه از سری رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشور و از ساعت ۱۷:۳۰ در شهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود سپاهان خاتمه یافت.

دیدار تعیین کننده ای که کسب سه امتیاز آن می توانست با توجه به دیگر نتایجی که در بازی های حساس این هفته می تواند رقم بخورد، تکلیف قهرمانی و نیز تیم های حاضر در لیگ قهرمانان فصل آینده را نیز تا حد زیادی مشخص کند.

تیم تراکتورسازی علی رغم اینکه در این دیدار میهمان بود، اما حضور پرتعداد هوادارانش در ورزشگاه جو را کاملا به سود آن ها کرده و در اکثر دقایق بازی صدای تشویق تبریزی ها به گوش می رسید. در طرف مقابل اما سپاهانی ها استقبال خوبی از تیم شهر خود نداشته و بیشتر جایگاه اختصاص داده شده به هواداران سپاهان خالی بودند.

در دقایق ابتدایی بازی تیم سپاهان که در آخرین بازی خود نیز با دو گل مغلوب صبا شده بود، حملات زیادی را روی دروازه حامد لک ترتیب داد اما نتوانست کاری از پیش ببرد. در مقابل نیز شاگردان تونی الیویرا چندین بار در ضد حملات و ضربات شروع مجدد دروازه سپاهان را تهدید کردند اما ضربات مهاجمان این تیم نتوانست قفل دروازه شهاب گردان را بشکند تا اینکه در دقایق پایانی نیمه اول بازی، لوسیانو ادینهو از غفلت مدافعان سپاهان استفاده کرد و پس از کنترل زیبای توپ ارسالی، آن را از میان پاهای شهاب گردان وارد دروازه سپاهان کرد تا هفدهمین گل خود را نیز در رقابت های لیگ برتر به ثمر رساند.

در دقایق آتی بازی در نیمه اول نیز اتفاق خاصی پیش نیامد و دیدار دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم حسین فرکی که چیزی برای از دست دادن نداشت، ترکیب خود را بیش از پیش هجومی کرده و با بازی ریسکی در پی گشودن قفل دروازه تراکتور بود.

سپاهانی ها علی رغم در اختیار داشتن مالکیت توپ توان ایجاد موقعیت های آن چنانی روی دروازه حامد لک را نداشتند تا اینکه داور این دیدار، علیرضا فغانی در دقیقه ۷۵ بازی و در صحنه ای مشکوک برخورد پریرا و سعید آقایی را پنالتی تشخیص داد تا مهاجم برزیلی با به ثمر رساندن گل تساوی، ۱۵ دقیقه ای بسیار حساس پیش روی دو تیم قرار دهد.

تونی الیویرا پس از پذیرش این گل، دست به تعویض زد تا شرایط بازی را تغییر دهد، اما این سپاهانی ها بودند که در دقیقه ۹۰ نتیجه حملات خود را دیدند و به وسیله ی رسول نویدکیا گل برتری خود را به ثمر رسانده و به جمع مدعیان بازگشتند. در ادامه و در ۵ دقیقه وقت های اضافی نیز همچنان حملات سپاهان ادامه داشت اما تراکتوری ها با چنگ و دندان از دروازه خود دفاع کرده و از پذیرش گل سوم مصون ماندند.

به این ترتیب تراکتورسازی ۴۷ امتیازی باقی ماند و از فرصتی که فولاد خوزستان با مغلوب کردن نفت تهران نصیب آن ها کرده بود، از دست دادند. حسین فرکی اما مزد ترکیب تهاجمی و بازی ریسکی خود را دید و دوباره به جمع مدعیان بازگشت.

ترکیب دو تیم:

سپاهان: شهاب گردان، وریا غفوری، عبدالله کرمی، محمدعلی احمدی، احسان حاج‌صفی، محرم نویدکیا(۵۸ رسول نویدکیا)، علی کریمی، فوزیل موسی‌اف، جواهیر سوکای(۶۰ حسین پاپی)، مهدی شریفی و لوسیانو پریرا

سرمربی: حسین فرکی

تراکتورسازی: حامد لک، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، محمد ایرانپوریان، حبیب گردانی، سانتوس، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، فرشاد احمدزاده، فرید کریمی و لوسیانو ادینیو (۸۸ محسن دلیر)

سرمربی: تونی اولیویرا

فغانی داور این دیدار در دقیقه ۴۳ بازی عبدالله کرمی از تیم سپاهان را با کارت زرد جریمه کرد.

هواداران سپاهان اقدام به تشویق تیم تراکتورسازی کرده اند و هواداران تراکتور سازی هم محرم نوید کیا را تشویق کردندو نوید کیا هم پاسخ ابراز احساسات هواداران تراکتور را با تشکر داد.یکی از هواداران سپاهان بین هواداران تراکتورسازی شیرینی پخش می کند.شعار یکصدا در استادیوم تراکتور سپاهان دو قهرمان ایران .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار