تابناک کهگیلویه و بویراحمد:
هرچند این سایت قصد ورود به مباحث سیاسی حوزه ی بهبهان و آغاجاری را ندارد اما با توجه به درخواست مخاطبان به گوشه ای از تحلیل های این حوزه می پردازد.
کد خبر: ۲۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 29 April 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،امروز تکلیف نماینده حوزه های باقیمانده برای نشستن بر کرسی مجلس شورای اسلامی در دوره ی دهم مشخص می شود.استان کهگیلویه و بویراحمد در همان دور اول وضعیت انتخابات را مشخص و سه گزینه خود را به مجلس معرفی کرد اما حوزه ی بهبهان و آغاجاری که هم از لحاظ همسایگی و هم از نظر قومیتی ارتباطات زیادی را با حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ دارد و از طرفی به محلی برای ورود به مجلس از سوی نخبگان کهگیلویه و بویراحمدی تبدیل شده است ،از حساسیت بالایی برخوردار شده به گونه ای که رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد و به دنبال آن افکار عمومی را درگیر این موضوع کرده است.
هرچند این سایت قصد ورود به مباحث سیاسی حوزه ی بهبهان و آغاجاری را ندارد اما با توجه به درخواست مخاطبان به گوشه ای از تحلیل های این حوزه می پردازد.
لازم به توضیح است تحلیل ارائه شده برگرفته از سایت عصر بهبهان می باشد
 بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیل و پیش بینی نتیجه انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان بهبهان وآغاجاری

در حالی به آخرین روزها و ساعات تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم که رقابتی شدید و تناتنگ بین دو نامزد محترم راه یافته این حوزه صورت گرفته به نحوی که پیش بینی اینکه کدامیک پیروز این مرحله خواهد بود را سخت و سخت تر نموده است در اینجا سعی می کنیم بدون جانب گرایی وبه دور از تعصب به صورت مختصر و مفید نگاهی به آخرین وضعیت رای آوری این دو بزرگوار داشته باشیم.

قبل از تحلیل اشاره به چند واقعیت- فارغ از خوب یا بد بودن آنها- ضروری است

نخست: چهل درصد آراء این حوزه مبتنی بر قومیت گرایی است که البته تنها منحصر به لر و بهبهانی بودن نمی شود بلکه به زیر شاخه هایی دیگر نظیر طیبی و بهمئی ،سید وزیدونی و... و بهبهانی و قنواتی وابوعلی و... بودن نیز تقسیم می گردد.

دوم:سی درصد رای دهندگان فارغ از قومیت گرایی وگرایشات سیاسی،بر مبنای عملکرد وخصوصیات فردی و اجتماعی نامزدها به آنان رای می دهند.

سوم:سی درصد باقیمانده رای ها بر مبنای خط و مشی و گرایش های سیاسی افراد شکل می گیرد.

نخست:تحلیل وپیش بینی بر اساس آراء دور اول انتخابات

الف-تمام کسانی که در دور اول به جناب ضرغامی و جناب کشت زر-که ازاین به بعد با عرض پوزش از این دو عزیزو سایرعزیزان نامزدهای محترم دوراول جهت اختصارفقط نام خانوادگی آنان ذکر می شود-رای دادند در دور دوم نیز به این دو رای خواهند داد یعنی- با در نظر گرفتن حدود بیست درصد درصد ریزش آراء در دور دوم که طبیعی به نظر می رسد- حدود هیجده هزار نفر به ضرغامی و حدود سیزده هزار نفر به کشت زر رای خواهند داد.

ب-اکثریت آراء رای دهندگان به نفر سوم دور اول یعنی جناب سالاری بنا به دلایل ذیل به سمت و سوی کشت زر سرریز خواهد شد که با توجه به حدود پانزده هزار رایی که سالاری داشتند دوازده هزار رای ایشون به کشت زر و دو هزاررای به ضرغامی تعلق خواهد گرفت و مابقی ریزش خواهد داشت.

ب/1- با توجه اینکه ایشان –سالاری-در شمار نامزدهای مورد حمایت مردم درون شهر بهبهان علی الخصوص قنواتی ها بوده فلذا با توجه به قنواتی بودن کشت زر بخش اعظمی از آراء سالاری به سمت ایشان گسیل خواهد شد.

ب/2- نظر به اینکه سالاری جزء نامزدهای اصولگرا بوده بخش زیادی از آراء سیاسی ایشان نیز به سمت کشت زر خواهد رفت-به دلیل اینکه کشت زر رقیب ضرغامی نامزد تحت حمایت اصلاح طلبان می باشد.

ج-اکثریت قریب به اتفاق آراء جناب مژدهی مبتنی بر قومیتی وعملکرد بوده که بر دو بخش تقسیم می گردد بخشی مربوط به ساکنین حوزه انتخابیه شهرستان بهبهان و بخش دیگر آراء کسانی که ازشهرها و مناطق دیگربه این حوزه آمده و رای دادند-که با توجه به توضیحات ذیل از حدود سیزده هزار رای مژدهی هفت هزار رای ریزش خواهد داشت و از شش هزار رای باقیمانده چهار هزار رای به ضرغامی و دو هزار رای دیگر به کشت زر تعلق خواهد گرفت با توضیحات زیر:

ج/1- آراء بخش اول به دلیل منشعب شدن قومیتی و عملکرد رای دهندگان به مژدهی به صورت حدودا شصت به چهل به ضرغامی تعلق خواهد گرفت.

ج/2- تقریبا همه رای های بخش دوم به دلیل قومیتی به ضرغامی تعلق خواهد گرفت اما باید در نظر گرفت به دلیل دوری راه و عدم انگیزه کافی حضور این افراد در این مرحله خیلی کمتر از دوره اول می باشد فلذا بیشترین ریزش آراء در این بخش خواهد بود.

د-از حدود سی و پنج هزار رای باقیمانده سایر نامزدها هفده هزار رای به ضرغامی و پانزده هزار رای به کشت زر تعلق خواهد گرفت و مابقی ریزش می گردد که به شرح ذیل می باشد.

د/1-ازحدود دوازده هزاری رای متعلق به نامزدهای منطقه تشان –آقایان باج،ولی منش و بابلی-هفت هزار رای به ضرغامی و چهار هزار رای به کشت زر تعلق می گیرد و مابقی ریزش خواهد داشت.

د/2-از حدود هشت هزار رای متعلق به آقایان شریعتی و راهداری پانصد رای ریزش و پنج هزار رای به ضرغامی و دو هزارو پانصدرای به کشت زر تعلق خواهد گرفت.

د/3-از حدود پانزده هزار رای سایر نامزدها هزاروپانصد رای ریزش واز مابقی هشت هزار وپانصد هزار رای به کشت زر و پنج هزار رای به ضرغامی تعلق می گیرد.

دوم:تحلیل وپیش بینی بر اساس قومیت،جناح بندی سیاسی و عملکرد

الف- آراء بهبهانی های بهبهان دراین مرحله حدود یازده هزاررای خواهد بود که بیش از نه هزار آن به ضرغامی وحدود دوهزار رای به کشت زرتعلق خواهد گرفت.علل به ترتیب1-گرایشات سیاسی2-عملکرد و خصوصیات فردی3-قومیت گرایی

ب- آراء قنواتی های بهبهان حدود دوازده هزار رای خواهد بود که بیش از ده هزار وپانصد رای به کشت زرو حدود هزاروپانصد رای به ضرغامی تعلق می گیرد.علل به ترتیب1- قومیت گرایی2-عملکرد 3-گرایشات سیاسی

ج- آراء ابوعلی ها و لرهای ساکن شهربهبهان حدود هفده هزار رای خواهد بود که نه هزار به ضرغامی و هشت هزاررای به کشت زر تعلق خواهد گرفت.علل به ترتیب1-قومیت گرایی2-گرایشات سیاسی3- عملکرد وخصوصیات فردی

د- آراء شهرومناظق تابعه تشان حدود هشت هزاروپانصد رای خواهد بود که شش هزار رای به ضرغامی و دو هزاو پانصد رای به کشت زر تعلق می گیرد.علل1-قومیت گرایی2-گرایشات سیاسی3-عملکرد

ه-آراء شهر منصوریه وحومه مرکزی حدود هیجده هزاررای خواهد بود که ده هزار رای به کشت زر و هشت هزاررای به ضرغامی تعلق خواهد گرفت. علل 1- عملکرد وخصوصیات فردی 2- گرایشات سیاسی3-قومیت گرایی

و- آراءشهر سردشت و منطقه زیدون حدود هشت هزاروپانصد رای خواهد بود که شش هزار آن به کشت زر و دو هزارو پانصد رای به ضرغامی تعلق خواهد گرفت.علل 1-عملکرد وخصوصیات فردی2- گرایشات سیاسی3- قومیت گرایی

ز-آراء شهرستان آغاجاری و روستاهای بیدبلند و جولکی حدود هشت هزاررای خواهد بود که پنج هزاررای به ضرغامی و سه هزاررای به کشت زر تعلق خواهد گرفت.علل 1-گرایشات سیاسی2- قومیت گرایی3- عملکرد

در پایان اولا از درگاه خداوند منان برای هر دوفرد راه یافته و جامانده وکلیه رای دهندگان موفقیت و سربلندی بیشتر از پیش را خواهان وخواستارم
ثانیا بنده نه خدای ناکرده ادعای علم غیب داشتن دارم نه با دست های پشت پرده-که اصلا وجود خارجی ندارند- ارتباط دارم و صرفا بر اساس یک سری پارامترها از جمله مراجعه به آراء مرحله اول و حضور در مناطق مختلف حوزه انتخابیه شهرستان بهبهان اقدام به این تحلیل و پیش بینی نمودم بر این اساس اگر نتیجه انتخابات کاملا منطبق بر این پیش بینی باشد شانسی و اتفاقی بوده و اگر غیر از این هم باشد به حساب بی سوادی و ناآگاهی بنده بگذارید چرا که غیر این ادعایی ندارم.

ثالثا امیدوارم خداوند متعال قلوب همه را به سمت و سوی کاندید اصلح و سزاوارتر رهنمون سازد تا انتخابی شایسته نام شهرستانهای بهبهان وآغاجاری و شهرها و روستاهای تابعه صورت پذیرد.

در پایان تعجیل در فرج مولا حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء،سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری و موفقیت خدمتگزاران خدوم و زحمتکش و احاد ملت شریف ایران و مردم غیور این حوزه را از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.
والسلام علی من اتبع الهدی
عبدالرحیم کاوسی


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازتراب علیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
پیروزی مهندس مبارک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار