داستان بي پولي صدا و سيما موضوعي نيست كه اين روزها كسي از آن مطلع نباشد و نمود آن را به خوبي در برنامه هاي بي كيفيت صدا و سيما ميتوان ديد.
کد خبر: ۲۲۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 29 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، شرايط بحراني و مالي رسانه ملی اين روزها آن قدر حاد شده است كه مديران صدا و سیما را مجبور كرده است تا با مراجعه به نهادهاي مختلف و البته پولدار بتوانند رقمي هرچند ناچيز را از آنها به دست آوردند و به نوعي مي‌توان گفت كه مدیران این سازمان، كاسه استمداد در دست گرفته و به اين شهر و آن شهر سفر مي‌كنند تا بلکه بتوانند از منابع استان‌هاي ديگر یا شاید جیب مردم شریف براي صدا و سيما پولی مهيا نمايند.

رمز گشايي از سفر اخیر مديران صداوسيما به مشهد و جلسات ويژه
 
حكايت سفر جناب پورمحمدي معاون صداوسيما و مديران شبكه هاي مختلف به مشهد و البته جلسات نه چندان رسمی و شاید سری آنها با استاندار، شهردار و اعضاي شوراي شهر مشهد و البته توليت آستان قدس رضوي نیز این روزها قدری عجیب بود درحالیکه حتی خبرنگاران نيز از حضور در اين جلسات منع شدند!
سفري يك روزه كه پنجشنبه ( دیروز  ) انجام شد و در آن پورمحمدي و دوستانشان در مشهد با برخی مديران عالیرتبه جلسه داشتند.  
 
اما بواقع در اين جلسات چه گذشته است؟
اين طور كه مشخص است جناب پورمحمدي در اين جلسات به شدت به شبكه پايتخت معنوي ايران تاخته و عنوان ساخته كه مديران استان و شهر براي اينكه كارهايشان بيشتر ديده شود نبايد منابع مالي خود را صرف شبكه استاني نمايند و بايد آن را به تهران ببرند تا در شبكه هاي ديگر پخش شود!
 
هدف آقای پورمحمدي اما از اين صحبتها كاملا واضح است و نشان مي‌دهد كه انگار آنها براي جذب منابع به خودزني روي آورده اند و اين‌ها درحالي است كه در زمان مديريت حضرت ضرغامي قرار بود تا مبلغ ٦ ميليارد تومان از سوي استانداري خراسان رضوي و شهرداري مشهد براي راه اندازي شبكه زيارت هزينه شود كه البته پس از مديريت جناب سرافراز، راه اندازي اين شبكه با مخالفت روبرو شد تا صداوسيما دستش از يك منبع بزرگ مالي خالي بماند.
 
حالا نيز و بعد از اينكه شهرداري مشهد در دو نوبت مبلغ ٦٠٠ و ٧٠٠ ميليون توماني را به صداوسيماي خراسان رضوي براي تجهيز امكانات به نوعی هدیه یا هبه داد ، آقای پور محمدي كه گویا رابطه بسيار نزديكي نیز با جناب صولت مرتضوي، شهردار مشهد دارد والبته در جريان فكري سياسي نزديكي جای می‌گیرند ،جلسه اي را باهم مي‌گذارند تا شهرداري مشهد از اين پس منابع مالي بسيار قويی را كه به حق از پول مردم نجيب مشهد است و از جيب آنها تامين مي شود را به منظور پخش عملكرد خود و با عناوین مختلف در اختيار شبكه هاي ملي قرار دهد!
 
و اينگونه سفر مديران رسانه ملي به مشهد كليد ميخورد تا آقای پورمحمدي با تخريب وجهه شبكه استاني خراسان رضوي که رویکرد رو به رشدی را درحال تجربه است، اين منابع را از خطه خورشید و مشهد به تهران ببرد!
 
حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا مديران استاني خراسان رضوي و شهر مشهد حاضر مي‌شوند تا پول بي زبان مردم مشهد را فقط به خاطر نمايش بیشتر در رسانه ملي كه اين روزها در شرايط بحران مالي قرار دارد بپردازند يا خير؟
 
در این راستا البته توجه هرچه بیشتر و حمایت از رسانه ملی از بودجه های ملی و نیز پیش بینی درآمدهای پایدار برای آن و تقویت این نهاد الزامیست اما آیا کسب درآمد به چنین شیوه‌ آينده مي‌تواند پاسخ اين سوال را بدهد كه آيا اين منابع مهای موقت و تسکین دهنده غیرمستمری به مصلحت است ؟!
 
آینده بیشتر نشانمان می‌دهد که آيا اين منابع مالي كلان صرف افزايش امكانات مردم مشهد و استان خراسان رضوي مي‌شود و يا به‌خاطر مسايل سياسي به تهران و رسانه ملي اعطا خواهد شد؟!
 
اين در شرايطي است كه رهبر معظم انقلاب در فرازهاي مختلف فرمایشات خود بارها تاكيد كرده‌اند كه بايد شهر مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران اسلامی بهترين امكانات را در درجه اول براي‌ مجاوران و زائران آن داشته باشند و مردم از بهترين امكانات در اين شهر به بركت وجود مضجع منور امام رضا(ع) بهرمند باشند و فرهنگسازی شایسته و برازنده در اولویت فعالیت‌ها باشد.

تابناک رضوی آمادگی درج کامل هرگونه پاسخ احتمالی و شفافسازی رسانه ملی را در این زمینه دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
سلام
جناب خبرنگار عزیز خداقوت
به نظرم خیلی جانبدارانه و نگاه شخصی داشتید تا نگاه کارشناسی، احساس می شود بیشتر این تلحلیل نگاه شخصی و غیرواقعی است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
حضرت ضرغامي یعنی چی آقا ؟ درست بنویسید ... این چه لحنی ست؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار