استاندار فارس، با اشاره به بررسي مشكلات 300 واحد توليدي اين استان طي چهار ماه گذشته در كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري گفت: از اين تعداد مشكلات 150 واحد توليدي به طول كامل رفع شده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 28 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سيد محمد علي افشاني بمناسبت گراميداشت روز كارگر در جمع فعالان واحدهاي توليدي و كارگري افزود: اين كميته با هدف حفظ و جلوگيري از تعطيلي سرمايه گذاري هاي موجود و همچنين جذب سرمايه گذاري هاي جديد تشكيل شده و با جديت كار خود را دنبال خواهد كرد.
استاندار فارس، بر لزوم تقويت تشكل هاي كارگري نيز تاكيد كرد و اظهار داشت : بارها و بارها گفته ايم كه هيچ كس نبايد نهادهاي اجتماعي غيردولتي را مزاحم خود تلقي كند چرا كه اين تشكل ها حاميان مردم هستند.
او بيان كرد: تنها راه برون رفت كشور از مشكلات، تقويت نهادهاي اجتماعي در همه زمينه ها بخصوص تشكل هاي اجتماعي مرتبط با طبقات كارگري و قشر زحمت كش و توليد كننده جامعه است.
افشاني گفت: ايجاد اين تشكل ها از اهداف اصلي ما بوده و با تمام توان از اين تشكل ها حمايت مي كنيم و از همه دستگاههاي اجرايي هم مي خواهم تا نه تنها آنها را مزاحم خود تلقي نكنند بلكه آنها را يار و ياور خود بدانند چرا كه بدون حمايت آنها، رفع مشكلات موجود ممكن نخواهد بود.

امنيت لازم براي سرمايه گذاري بر فضاي استان حاكم است

استاندار فارس در بخش ديگري از سخنان خود امنيت و آرامش را لازمه سرمايه گذاري دانست و گفت: امروز اين امنيت در فارس حاكم است و استان در اين زمينه وضعيت مطلوب و قابل قبولي دارد.
مهندس افشاني، افزود: كارگران از اقشار زحمتكش و مولد جامعه هستند و همه ما به ننوعي مديون آنها و تلاش هايشان هستيم.
وي بيان كرد: در شرايط فعلي، حداقل دستمزدي كه براي كارگران در نظر گرفته شده است پاسخگوي نيازهاي آنها نيست و دولت نيز به دنبال اين است كه مشكلات جامعه كارگري را تا حد امكان برطرف كند.
افشاني تصريح كرد: كارگران به خوبي مي دانند كه تعامل بين كارفرما و كارگر عامل اصلي رونق توليد، اشتغال و توسعه استان خواهد بود.
وي گفت: برخي از كارفرمايان سرمايه ها و پول خود را در خارج از كشور سرمايه گذاري مي كنند و در مقابل برخي نيز سرمايه خود را براي ايجاد اشتغال و رونق توليد در داخل كشور هزينه مي كنند كه بايد قدردان كارفرماياني كه سرمايه در كشور خود را به سرمايه گذاري در خارج ترجيح مي دهند باشيم.
استاندار فارس ادامه داد: اگر فعاليت يك واحد توليدي يا كارخانه با سود دهي همراه است، كارفرمايان بايد بدانند كه اين سود دهي و رونق حاصل تلاش كارگران است و به همين دليل بايد قدردان زحمات آنها بوده و دستمزد آنها را به موقع پرداخت كنند و حتي آنها را در سود حاصل شريك نمايند.
او گفت: قطعا كساني كه حقوق انسان ها را محترم مي شمارند و در پرداخت حقوق كارگران درنگ نمي كنند در حوزه كسب و كار موفق تر هستند.
استاندار فارس، با اشاره به برنامه هاي دولت تدبير و اميد براي رونق بخشي به چرخه توليد در كشور افزود: يكي از اين برنامه ها، اختصاص 160 هزار ميليارد ريال در سال جاري براي خروج واحدهاي توليدي از ركود است كه به گفته دكتر نوبخت معاون رييس جمهوري و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، فارس اولين استاني است كه از اين اعتبارات استفاده خواهد كرد.
وي، طرح تحول نظام سلامت را از ديگر برنامه هاي دولت برشمرد و گفت: هرچند اجراي اين طرح هزينه هاي زيادي را براي دولت به دنبال داشته اما اين هزينه حق مردم است و دولت در حوزه سلامت مردم از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.
پنجم تا يازدهم ارديبهشت هرسال به نام هفته كارگر نامگذاري شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار