استاندار فارس، ضمن انتقاد از آنچه هجمه هاي غير منصفانه عليه دولت تدبير و اميد ناميد گفت:منتقدين حداقل انصاف داشته باشند و خدماتي كه دولت براي رفع مشكلات عديده كشور انجام داده را نيز ببينند.
کد خبر: ۲۱۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 25 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سيد محمد علي افشاني، در ديدار با نمايندگان تشكل هاي كارگري استان در شيراز افزود: اينكه بدون توجه به مشكلاتي كه براي دولت به ارث رسيده، مدام از تريبون هاي مختلف از دولت بخواهند كه مشكلات را رفع كند منصفانه و منطقي نيست.
وي بيان كرد: دولت تدبير و اميد وارث شرايط بسيار دشوار و بدي است و زمام امور را در شرايطي به دست گرفت كه ساختارهاي اقتصادي كشور دچار مشكلات فراواني بود، مشكلاتي كه حل آنها در يك دوره 10 ساله هم ممكن نيست.
استاندار فارس با اشاره به درآمد سرشار 830 ميليارد دلاري دولت قبل ادامه داد: اين در حالي است كه امروز درآمد سالانه كشور از محل فروش نفت و گاز و ميعانات گازي به حداكثر 25 ميليارد دلار رسيده كه با اين درآمد بعلاوه كل درآمدهاي مالياتي، تنها مي توان حقوق كاركنان دولت و يارانه كشور را پرداخت كرد.
وي افزود: دولت در مقابل هجمه ها و انتقادهاي غير منصفانه خويشتنداري مي كند و اگر سكوت مي كند و پاسخي نمي دهد علتش اين است كه به دنبال حاكم شده آرامش و امنيت بيشتر بر فضاي كشور است تا هم مردم در فضاي آرام تري زندگي كنند و هم زمينه سرمايه گذاري در كشور فراهم شود.

رفع مشكلات 150 واحد توليدي در كارگروه رفع موانع توليد استان
استاندار فارس، با اشاره به بررسي مسائل و مشكلات 300 واحد توليدي به شكل جزئي در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد طي چند ماه گذشته گفت: در نتيجه اين بررسي ها، موانع و مشكلات 150 واحد توليدي استان رفع گرديد.
افشاني افزود: اين اقدام در شرايط خاص اقتصادي فعلي به آساني انجام نشده و استان فارس به خاطر عملكرد خود در اين زمينه، از سوي دكتر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به عنوان استان پيشرو معرفي شد و به همين دليل نيز قبل از ساير استانها از اعتبارات 16 هزار ميليارد توماني براي رفع موانع توليد برخوردار خواهد شد.

آماده سازي سه بسته سرمايه گذاري با 300 ميليارد ريال اعتبار
استاندار فارس با اشاره آماده سازي سه بسته سرمايه گذاري در حوزه هاي صنعتي، كشاورزي و خدمات با اعتباري بالغ بر 300 ميليارد ريال در اين استان تصريح كرد: بايد قدردان سرمايه گذاران و افرادي كه توليد ثروت مي كنند و در چرخه توليد نقش به ايفاي نقش مثبت مي پردازند باشيم و با نگاهي مناسب به آنها بنگريم.
وي اظهار كرد: در شرايط فعلي، اگر تمام بخش هاي كشور به كمك دولت تدبير و اميد براي حل مشكلات اقتصادي كشور نشتابند ديگر هيچ دولتي قادر به حل اين مشكلات نخواهد بود.
او افزود: مديران دولت يازدهم افرادي با تجربه هستند كه سوابق درخشاني در دوره مديريت خود به لحاظ توانائي و سلامتي دارند و مدتي نيز در بخش خصوصي به فعاليت پرداخته اند و با مشكلات اين بخش هم آشنا هستند.
استاندار فارس، با اشاره به نقش بخش خصوصي در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: اگر اين بخش چشمش را از چاه نفت بردارد و تلاش كند موفق خواهد شد و دولت نيز بايد تسهيل كننده باشد و موانع را چه در بخش قوانين و چه در بخش بانكي تا حد امكان تسهيل كند تا بخش خصوصي با انگيزه و انرژي بيشتري فعاليت كند.
وي بيان كرد: تمام بخش هاي كشور اعم از دولتي، خصوصي و نيمه خصوصي بايد براي تحقق اقتصاد مقاومتي به ميدان بيايند و بخش خصوصي بايد طرح ارائه كند و اگر كسي به دنبال حل مشكلات مردم است بايد صادقانه قدم بردارد.

حقوق جامعه كارگري بايد رعايت شود
استاندار فارس، با اشاره به نقش كارگران در عرصه توليد در كشور گفت: اين قشر زحمتكش و تلاشكر فعال در عرصه توليد، حقوقي دارند كه بايد در جامعه كارفرمايي و مراجع قانون گذاري با توجه به شرايط جامعه محترم شمرده شده و رعايت شود.
افشاني افزود: امروز امرار معاش با حداقل حقوقي كارگران دريافت مي كنند ممكن نيست و آنها در تامين نيازهاي اوليه خانواده هاي خود با مشكل مواجه هستند.
وي بيان كرد: بايد توجه داشت كه تعداد افراد خانواده هاي كارگران بالا است و بسياري از فرزندان آنها نيز در دانشگاههاي غيردولتي تحصيل مي كنند كه هزينه آن نيز بايد توسط پدر خانواده و با همان حقوق پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار